Ruskigt bra mördarpunk


Abjekt "Demo 2007"

Jag har en hög med skivor intill stereon i biblioteket. Det är bra plattor hela högen, ändå är de mitt dåliga samvete. De har legat där alldeles för länge. Absolut inte olyssnade, däremot inte omnämnda - än. För jag har gett mig själva f-n på att jag ska beta av den där jättehögen av musik som skickats till Södra Promenaden.
Abjekt har exempelvis fått vänta alldeles för länge. De har vid det här laget kanske redan släppt ett par skivor och gjort åtminstone ett par vändor i Europa. Det skulle i så fall vara dem väl förtjänt, för de fyra låtarna på den här inspelningen håller sjukt hög klass. Och med tanke på i vilka band de har snubbarna tidigare lirat är det kanske inte så konstigt - exmeplevis Contemptuous och Dims Rebellion (oi - var tog ni vägen?). Men Abjekt handlar inte så mycket om oi eller street punk, utan låtarna här är mer mördarpunk som typ Rösvett, med några stänk Svart Snö. Jag vill verkligen höra mer. Ruskigt bra.

Kommentarer
Postat av: Paco

Verkligen Svart Snö tycker jag. Och det är schysst faktiskt. Men lyriken ffs...

Postat av: erik

Äh va fan robban, så dålig är den inte, nu blir vi ledsna allihop. / FFS-Erik

2008-05-29 @ 18:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback