Smakar bra i mindre portioner

image889
Splitside
Our days are numbered (Knuckle ride)


Splitside är ett sympatiskt punkband från
Sölvesborg i Blekinge. Jag fick deras debut-
platta för ganska länge sedan och har gett
den ganska mycket tid, för jag blev inte riktigt
klok på "Our days are numbered" i början.
Visst, det handlar inte om raketforskning eller
mattemetal i tidiga Dillinger Escape Plans
anda - utan om punkrock. Men det var något
som störde, något jag inte kunde sätta fingret
på - tills jag förstod att skivan är för låååång.
19 låtar på runt 50 minuter är too much. Splitsides
punkgryta med ingredienser från bland annat
The Unseen, Rancid och Dropkick Murphys tappar
smak när den ligger så länge på tallriken. När
jag styckade upp "Our days are numbered" i tre
nästan lika stora bitar och lyssnade på nytt retade
Splitside aptiten på ett helt annat sätt. Det här gänget
har alla förutsättningar för att göra avtryck på scenen
i framtiden. Och till nästa platta hoppas jag de lärt sig
lesson number one - less is more.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kolla även upp detta...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback