Omtöcknad, febrig, förälskad

image890
Tysta Mari
Tjugo minuter över tre (Wasted Sounds)


Det har tisslats och tasslats om Tysta Mari
ganska länge och jag tyckte själv att singel-
debuten "Monument" (2006) växte ju mer
tid jag gav den. Men jag förstod aldrig hur
bra det här skulle kunna bli, hur bra Tysta
Mari är - inte förrän jag satte på mig hörlurarna
på tåget till Helsingborg och tryckte fram
"Tjugo minuter över tre". 41 minuter senare
var jag lätt omtöcknad, lätt febrig, lätt förälskad
i Tysta Mari. Det här otroligt snygga och coola¨'
bandet från någon förort där något måste hända
när allt slår in är glödheta. Och referenserna
haglar till Ebba Grön, KSMB, Imperiet (Rasera-
plattan), Stockholms Negrer och - faktiskt -
The Clash. Det är inte konstigt att pojkar och
flickor, kvinnor och män, faller pladask för fyra
snubbar som kallar sig Tysta Mari.

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Väntar till mitt ex av plattan kommer :)
Då blir det att fylla mp3:an med den så
man har något att lyssna på te jobbet...

Göttans att dom lirar på Rassle också!

2008-03-11 @ 06:17:21
Postat av: Rick

Tänker först på(tidiga)Docent Död när jag hör Tysta M. Riktigt bra grejjor, framförallt suverän sång.

2008-03-11 @ 12:39:04
Postat av: Anders

Köpte den för några dagar sen, en riktigt bra jäkla platta.

2008-03-11 @ 17:42:40
Postat av: Carro

Dom är grymma:D

2009-07-05 @ 19:43:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback