Starka låtar från Sista Skriket

image440

Sista Skriket
Missnöjesrörelsen (Beat Butchers)


Sista Skriket imponerade redan med albumdebuten "Hela skiten är en jävla zombie" (2005). Jag gillade krocken mellan Göteborg och Stockholm, mellan Troublemakers och Ksmb - det gav retropunken en intressant smak. Jag skulle kunna säga att den nya inspelningen "Missnöjesrörelsen" består av samma ingredienser, men det skulle inte vara rättvist mot göteborgspunksen. För bandet har utvecklats och visar exemeplvis upp en melodiös sida som imponerar. Det finns många starka låtar bland de fjorton punkrökarna här, men framför allt "Finkulturen ska brinna" (en modern uppföljare till Attentats "Operahuset"), "Vi ska bilda vår egen allians" och "Gbg city" visar hur aktuell och kul punken är 2007.

Kommentarer
Postat av: Gustav åhlin

Aaa, jag håller med dig helt och hållet.Jag älskar sista skriket och deras nya skivan.Jag hoppas bara att dom kommer till stockholm snart.

Mvh gustav

2007-12-08 @ 01:22:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback