Bombdolls slänger man inte bort

image252

Jag har inte lyssnat på Bombdolls på ett par år, men när jag i vintras gjorde den årliga demoutresningen så sparade jag naturligtvis Tranåsgängets första inspelningar - för någonting sade mig att jag med all säkerhet skulle återkomma till dem en vacker dag.
I dag har varit en strålande dag i Malmö, nästan försommar, och jag hade ingen tanke på Bombdolls när min son väckte mig halv åtta. Tre timmar senare lyssnade vi båda på "Explosive lullabies" (debutalbum på tyska etiketten CityRat), som Dissen (sång och gitarr) skickat till Södra Promenaden.
Och jag mindes vilken fantastisk röst Dissen alltid haft och med vilken pondus han levererar texterna. Jag slogs av den stökiga och explosiva punkrocken som Bomdolls vräker ut. Och jag log förtjust åt de tjusiga Motörhead-flörtarna.
Bombolls drar i maj ute på turne och fyra datum är bokade i Sverige innan gänget fortsätter ut i Europa. Här kan du se dem, tillsammans med amerikanska Hudson Falcon:
3 maj Henriksberg, Göteborg
4 maj Pub Babar, Tranås
5 maj Mariaberget, Västerås
9 maj Bodoni, Malmö

Bombdolls myspace
Bombdolls officiell

Kommentarer
Postat av: Anonym

Don't ask, don't read:
In 1876, a young girl named Jenn was walking down a river, an insane man killed her by stabbing her in the back, raping her, and then hanging her in his closet. While he hanged her he said Bukakke Bukkake.
Now that you have read this message, she will find you and her dead body will haunt your house for 5 years. Every night you go to sleep she will appear in your closet, hanging their with her glowing red eyes.
repost 3 times to be saved
Sorry I posted this!

2007-03-26 @ 22:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback