Nästa års bästa platta - Live the storm

image752
Disfear
"Live the storm"


Jag borde inte bli överrumplad efter alla år. Disfear har alltid övertygat. Disfear har alltid blivit bättre. "Everyday slaughter" och "Misanthropic generation" är två av de bästa kängplattorna som spelats in. Jag älskar den raka  crustrocknrollen på samma sätt som jag diggar Motörhead, Ramones och AC/DC - band som vägrar kompromissa med sin grundformel.
"Live the storm" är Disfears första platta på snart fem år och den spelades in i Usa hemma hos Converge-Kurt. Ljudet är som vanligt fett och d-takten svänger som aldrig förr. Jag kommer på mig själv spelandes lufttrummor, det gör jag aldrig annars - men det är omöjligt att motstå.  Dessutom har Disfear kryddat flera låtar med Turbonegro-refränger, det låter hur coolt som helst.
Jag rådiggar det här bandet. Har gjort så sedan de kallade sig Anti-Bofors. "Live the storm" känns efter några dagars lyssningar som deras bästa. Den ska finnas i butik i slutet av januari, notera redan nu.

Tidigare: Slut på strandlivet - Disfear spelar in en ny platta
här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback