Punktrubadur med glimten i ögat

image897
3-Way Cum-Pjär, numera Crossing Chaos-Pjär, mejlade
för någon vecka sedan och undrade om jag hade kvar
Sir N-kassetten som Pas-83 gav ut 92. Och visst har jag
sparat den. En av mina favorittejper som jag alltid återkommit
till. Sir N var Tatuerade Snutkukar-Sörens trubadur-projekt.
Sören sjunger visor som berör, och han gör det oftast med
en humoristisk underton. Jag ler än i dag när jag hör honom
sjunga "Norrlandslåt", som handlar om hur ockupanterna
från storstaden sadlar om långt ute på bystan. Alla tycker
inte det är så kul. "Balladen om frälsarens återkomst" har
flera komiska poänger. Och i och med att Åmsele-mördaren
Juha V nyligen frisläppts känns ju inte "Marita går på vägen"
så daterad heller.

Sir N "Nidvintersblot"
1, Bekännelse 2, Misärmodets höstkatalog 3, Pilsner 4, Norrlandslåt
5, Balladen om frälsarens återkomst 6, Marits går på vägen
7, Visa till telefonavlyssnaren 8, Balladen till Hagas sista president
9, Nidvisa upptecknad utanför Tai-Shanghai 10, Broder Jakob

Kommentarer
Postat av: Masken

Kolla in på Sörens hemsida. Där finns fler demos å skivor att ladda ner. www.troglodyt.se

Postat av: bengt

den här gamla kassetten har jag oxå i nån dammig gammal låda nånstans. nu slipper jag leta rätt på den och rippa den själv. tackar tackar...

2008-03-17 @ 15:25:03
Postat av: Udo Lindenberg

Denna kassett är inte bra. Björn Rosenström-varning.

2008-03-19 @ 14:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback