Bäst just nu

1, Stajnas Lobos "Brain waves searching heart beats" pre-cd

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Tysta Mari, The Dynamites och Disfear har levererat årets bästa plattor. Jag har skrivit det så många gånger. Men så skickar Richard Stajnas nya inspelning. Jag låter den ligga. Jag har andra plattor att lyssna på, ni vet vilka. Det dåliga samvetet tvingar mig till slut att lyssna av "Brain waves searching heart beats". Och jag körs över. Injeceras med energi. Håkan Hellström är en trött gammal farbror. Mer energi. Mer adrenalin. Punkrus! Punkrus!! Punkrus!!! Vill kyssa Richard. Älskar Stajnas Lobos. Älskar varenda sekund av den här inspelningen. Och i höst kommer den att ges ut. Jag kommer att påminna dig. Jag lovar.


2, Horrorpops "Kiss kiss kill kill" cd

Jag trodde inte Horrorpops skulle kunna toppa förra plattan "Bring it on". Den är psychopunk och skräpkultur i dess vackraste symbios. Live var det än bättre. Och så berättar Punk In Writing om medlemsbyten och man blir lite oroad. Då slungar supercoola Patricia "Kiss kiss kill kill" i mitt nylle och jag blir förälskad på nytt. Titeln säger nästan allt. Jag vill bara tillägga den kärleksfulla Madness-passningen. Suveränt!

3, Miss Li

Sist av alla - tillsammans med Skansenpubliken - upptäcker jag Miss Li. Nu ska det hårdpluggas.

4, Dolly Parton "I will always love you" och "Little Sparrow"
Jag kan fortfarande, tack och lov, inte glömma de här stunderna på Malmö Stadion för någon vecka sedan. I de här numren skapade Dolly magi. I övrigt var det en okej konsert av ett superproffs - till skillnad från de sopor som brukar "underhålla" på Stadion.


Kommentarer
Postat av: Josefsson

MIss Li är guld, snubbe. Kolla upp "Songs of a rag doll".

Postat av: Sörling

Josefsson: Redan gjort, plus best of-dubbeln. Kanonprylar.

2008-06-25 @ 22:47:01
URL: http://sirling.blogg.se/
Postat av: PappaJack

Inte för det har någon större betydelse (eller?) men är det inte hon som är dotter till någon från Dag vag?

2008-06-26 @ 08:53:40
Postat av: PappaJack

Fel av mig!, det är ju Lykke Li!

2008-06-26 @ 08:55:01
Postat av: Masken

Fan Sörling, du håller inte på å bli lika besatt av Dolly som Jimpa va?

2008-06-26 @ 11:05:19
URL: http://bloggasfuck.blogg.no
Postat av: Masken

Du håller inte på att bli lika Dolly besatt som Jimpa nu väl?

2008-06-26 @ 11:06:23
URL: http://bloggasfuck.blogg.no
Postat av: Peter

Spelar Dolly Parton mycket mountain music på sina konserter eller är det pophitsen som gäller?

2008-06-26 @ 13:12:50
URL: http://chaoticdisorder.blogg.se/
Postat av: Sörling

Masken: Nej, det kan jag inte tänka mig;-)



Peter: Mest sina tidiga "mountain"-hits och senare bluegrass-pärlor. Men tyvärr också en del kitsch som "9to5".

2008-06-26 @ 14:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback