Oi - utan hatt


Contemptuous
"For the lot of you"


Budkavlen gick på nätet att Contemptuous-plattan
äntligen var ute. Jag googlade fram bolaget, kontaktade
dem och paypalade cashen. Några dagar senare
kunde jag knata bort till Ica och hämta ut paketet
från Frankrike. Gissa om jag var uppspelt. För även
om låtarna på den här lp:n skvalpat runt på nätet
under titeln "The early years 2003-2004" (finns på
Södra Promenaden också) är det något helt annat
att lägga på en vinylplatta på skivspelaren och dra
upp volymen. Ligistpunken får en snärtigare ljudbild
och huliganrefrängerna känns som rejäla knytnävslag.
Det här skinheadbandet från Stockholm spelade oi
utan hatt och utan Rancid-referenser. Contemptouos
lät snarare som Millwall med blod i munnen. Och när det
handlar om gatupunk är det faktiskt en komplimang.

Favoritlåtar: "The brats", "Fuck your unity" och "925"

Kommentarer
Postat av: Robban

Hatten av för den, Sörling, om det nu skulle ha funnits någon. I min bok är hatt på punks och skins lika förkastligt som skägg

Postat av: Jackie

Finns det någon svensk sida man kan beställa den här skivan ifrån?

2008-07-13 @ 23:20:18
Postat av: Sörling

Jackie: Testa att kontakta bandet, de kanske har några exemplar kvar. Skivan är bara pressad i 300 ex.

2008-07-13 @ 23:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback