Hallå där - Papa Franz i The Mockingbirds

image822

... jag tyckte er platta var bäst i fjol, vad har ni fått för reaktioner annars?

- Tackar! På recensionsfronten har det varit mest positivt med rejäla lovord från bla Close-Up, Denimzine, Groove(!),Skrutt etcetra. En och annan garagerockblaska har väl dissat oss men det var var väl inte så oväntat... Reaktioner från folk i övrigt har väl varit mindre men det beror nog på oss som i vanlig ordning varit lite struliga och inte turnérat så mycket som vi borde.


Vad tycker ni själva nu med lite distans?

- Som vanligt är man ju alltid extra kritisk till sina egna grejor. Jag tror att vi alla kände lite att den kunde ha blivit ännu bättre men så kommer man kanske alltid att känna. Det har också gått ganska lång tid sen vi spelade in den och en hel del nytt matrial har skrivits sen dess. Så mentalt känner iallafall jag personligen att jag redan är "på väg in i" nästa platta vilket gör det lite svårt att veta hur man skall förhålla sig. Men allt som allt tror jag att vi är stolta över skivan och det är kul att folk verkar upskatta bredden, det var något vi verkligen ville få fram.


När kommer nästa platta och vad har ni annars på gång?

- Det är oklart i nuläget. Vi hade ursprungligen som mål att få ut nästa skiva hösten 2008 och vi skriver material för fullt. Å andra sidan verkar många inte upptäckt "Always late and not even close" förrän nu så man kanske inte ska stressa. Vi har en del på gång på livefronten så det kanske blir tajt med tid också att hinna spela in. Förutom en del Sverigedatum så planeras en kortare Holland-Tyskland grej... Hoppas verkligen på det, vi har ju varit på gång neråt Europa ett antal gånger men det har alltid skitit sig i slutändan. Peppar, peppar hehe


Till sist - vem i bandet diggar Håkan hellström?

- Jag! Har alltid gjort det faktiskt, framförallt andra plattan - gött sväng & energi ala Dexys. Tror egentligen alla i hela Sverige gillar Håkan hellström bara det att vissa inte är så öppna med det...hehe. Varför undrar du det förresten, du kan väl aldrig tro att vi skulle ha "lånat" där...?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback