Hallå där - Åke i Mob 47

image821

... på lördag spelar ni i Lund tillsammans med Moderat Likvidation. Hur känns det?

- Det ska bli skitskoj, det är inte var dag man får spela tillsammans med ett legendariskt punkband. Kul också att äntligen få göra en riktig punkspelning på min hemmaplan, vi spelade i och för sig på Malmöfestivalen 2006 men en festivalspelning går inte att jämföra med en klubbspelning.


Vad tyckte du om Moderat Likvidation när det begav sig på den gamla tiden?
- Jag gillade dom som fan, EP'n är en pärla. Såg dom aldrig tyvärr på 80-talet så det ska bli jävligt kul på lördag.


Mob47 är aktuella med en dubbelplatta på D-takt och Råpunk Records. Hur många gånger kan man ge ut era tidiga låtar? Och när kommer det en ny inspelning?
- Det är ju rätt många år sen "Garanterat mangel" släpptes. "Ultimate attack" släpptes i Japan och fick nog inte så stor spridning i Europa så vi tyckte vi får göra en svensk/europeisk version av den. Vi har spelat in 8 nya låtar som kommer på en EP som förhoppningvis är ute om ett par månader.


Jag läst lite här och där att Englandsgigen ifjol visst var över förväntan, berätta.

- Det var vår första miniturné där vi gjorde 3 gigs på 2 dagar. Vi hade skitroligt och träffade mycket trevligt folk. Bradford var ett bra punkställe och jag tyckte nog att där gjorde vi vårt bästa gig hittills.

Till sist - kommer ni och Moderat Likvidation köra "Dom ljuger" och "Nitad" tillsammans. Vilket härligt kaos det skulle kunna urarta i!

- Vi kommer i alla fall att mangla "Dom ljuger" och när sen Moderat Likvidation kör "Nitad" så skulle jag bli jävligt förvånad om Mejeriet fortfarande står upp.


Kommentarer
Postat av: Peter

Jag såg konserten i förrgår och det var sjukt bra. Åke är typ det coolaste som gått i ett par jeans. Så snabb så att man blir tårögd.

2008-01-28 @ 13:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback