Bäst just nu

image809
1, Svenska punkklassiker vol.2 dcd
Jag har lyssnat på den här otroligt mycket den
senaste tiden. Första plattan (som fokuserar
på 80-talet) är grym rakt igenom och hur koolt
är det inte med en samling där namn som
Ebba Grön och Anti-Cimex och S.O.D. delar
plats. 80tals-delen är som ett perfekt blandband
och även om jag saknar ett eller annat namn
har Babs gjort ett kanonjobb med den här plattan.
90tals-delen är spännande och bra, men inte
fenomenal;-)

2, All grown up dvd
Andrea Wittings film om gamla stötar som berättar
att punken inte var någon fas man skulle igenom
utan en alternativ väg är väldigt underhållande.

3, Flogging Molly "Float" cd
Gillar man redan Flogging Molly väntar några fina
stunder när nya albumet "Float" ges ut i mars.

Kommentarer
Postat av: Eq

Punkklassiker vol 2 är svinbra, men jag tror den hade vunnit på att köra råpunken på ena plattan å det välproducerade på andra. Det är jävligt tvära kast ibland. Dom tråkiga låtarna med Ebba, KSMB & Asta Kask hade man kunnat vara utan. Hellre fler halvokända hitband, typ Anti Hundmina, Zeb & the Fast Ones, Sune Studs & Grönlandsrockarna.. Å Raped Teenagers borde ju vara självklara, liksom senare akter som t ex Disfear & Wolfpack.

2008-01-13 @ 09:40:45
Postat av: Inge Ansvar

Japp, SSG och Babylon Blues för fan, kunde ju lätt tagit Strindbergs plats. vem startar SV. PUNK 2.0 bloggen/sajten där man kan byta ut låtar eller rösta fram dem? Så får man sen fixa den själv? Vision Impossible?

Postat av: Sveden

Raped ansåg att det var mest punk att tacka nej till medverkan på denna samling. När jag ser omslaget är jag glad att vi inte är med.

2008-01-16 @ 23:13:21
URL: http://www.kbdrecords.com
Postat av: Inge Ansvar

Sveden: De va väl ni och Shitlickers som hade attityd nog kvar att "vägra anpassning" till denna samling? Sången om Sill I Dill hade ju vart en pärla annars! Men ni och Shitlickers får väl göra som jag och Punkjocke gjorde, fixa en egen samling (Svensk Punk 25 år, CD´n som medföljde fanzinet med samma namn). Har för övrigt några gamla Raped-gig-affisher jag gjorde på 80-talet som du kanske vill ha en kopia på? Hur länge är Ny Våg en ny våg?
Buss och garn och saftstängsel, Inge Ansvar The Real Pajas

2008-01-17 @ 22:03:27
URL: http://www.fcstpauli.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback