Sånger att minnas - Charta 77 (the early years)

image860
Jag kommer nog aldrig tröttna på Charta 77. Köpingpunkarna var alltid på väg
någonstans. Alltid orädda. Genomförde de mest knäppa idéer. Och släppte
fler skivor än något annat svenskt punkband gjort. Förra veckan la jag in hela
Chartas produktion i min mp3-spelare och började naturligtvis med att sätta
de första plattorna på repeat. Debutalbumet "Välfärdens avfall" är ju än i dag
en fenomenal uppvisning i mangel - jajamen mangel. Uppföljaren "Sista dansen"
däremot är väl ett av de svagare korten i Charta 77s mastodont produktion.

1, Medborgaren
2, Totalitär demokrati
3, Nuclear party
4, Välfärdens avfall
5, 50 krig

Kommentarer
Postat av: Packe

Nja, några riktiga pärlor hade "Sista dansen" allt!
;-)

2008-02-13 @ 17:46:56
Postat av: Magnus

Undrar hur många gånger jag sett Charta 77 på Smedjan i Köping? Tyckte att de var där jämt.

Asbra band.

Och cool blogg detta!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback