Svinstians demofest #8 - Grudge

image654
Jag recenserade demos under drygt tio år i en
tidning som heter Close-Up Magazine. Under
den tiden hörde jag fett mycket med bra grejor
och jag hade tänkt att börja lägga ut en del av
de inspelningar som skickades till mig.

Våren 2001 skickade Klippanbandet Grudge
sin inspelning "If not now - when?" till mig. Och
jag blev alldeles till mig och delade ut högsta
betyg - och skrev något om "Refused are fucking
dead - long live Grudge". För det var i den scenen
de här killarna fanns och deras ungdomliga glöd
satte fyr på den.
Refused var mycket riktigt en influens, liksom Snapcase.
Dessutom hade man även andra ambitioner:
- Vi är ett politiskt band. Samhället måste förändras och
musiken är ett bra verktyg om du vill sprida ditt budskap.
Se bara på Rage Against The Machine, sa gitarristen
Jesper Persson när jag intervjuade honom.
Diggar du politisk hardcore. Ladda hem den här. Vet du
vad som hände med Grudge, lämna en kommentar.

Grudge "If not now - when?"
1, Use 2, It's time for revenge 3, I want to feel all of you again
4, The final crime 5, Riot 6, Talkshow

OBS: Oi - hittar du din gamla pärla här och absolut inte vill ha den kvar - hör av dig.

Kommentarer
Postat av: Slobodan Burgher

Hm, jag tror mig minnas Grudge. Logan ar valdigt US HC forovrigt. Ska ta mig en titt. Var de med pa Really Fast? Tror inte det men nagon samlingsplatta var det nog vill jag mig tro...Ps. har du provat www.massmirror.com? ds

Postat av: Gakken

Inte bara jag som älskar det här bandet alltså!
Jesper & Jojje bildade "Miss Mofet" efter Grudge, och sångaren flyttade till Lund för att plugga. (har jag för mig). Numera spelar Jesper & Jojje i stonerbandet Sidewinder. Jag har varit på dom om en återförening nu i snart 3 år. Tyvärr så lär det aldrig hända verkar det som.

2007-09-21 @ 16:00:50
URL: http://www.royalstakeout.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback