Society Gang Rape (uppdaterad)

image675
Jag stod och bläddrade bland skivorna och upptäckte Society
Gang Rapes första platta, Ep:n "More dead than alive" (utgiven
av Hellnation-Ken på Sound Pollution), och var så klart tvungen
att lyssna på den. Jag vill minnas att den nästan blåste mig
ur soffan när den kom 1994. Det gjorde den nu också. Mackan
sjunger med en suverän taggtrådsskadad stämma och bandet
manglar råpunk med metalinfluenser som inte åldrats nämnvärt
på 13 år. Avestabandet gav även ut fullängdaren "No fate", jag ska
lyssna på den också när jag får tid - har för mig den var mer metal.

image676
Society Gang Rape "More dead than alive"
1, React! 2, Leave her alone 3, Despair 4, Playing the game
5, Fatuous beuaty 6, Tell me 7, Life? 8, More dead than alive

Bonusinfo: Mackan sjöng i slutet av 80talet i Roof Rats från Avesta,
i det bandet ingick även Daniel Dellamorte. De medverkade på en
samlingsplatta med två låtar - där "Tommy och Camilla" var finfin
svensk punkrock i samma anda som Total Egon. Jag har en kassett
med låtarna någonstans.

Rättelse: Anonym skriver i en kommentar "tommy o camilla var death warrent
o inte roof rats.. dellamorte in gick i båda akter". Så var det naturligtvis. Bra band
båda två.

Kommentarer
Postat av: Tomas

Släppte inte de en split också eller har jag drömt det? Med Uncurbed har jag för mig.

2007-09-27 @ 01:28:47
Postat av: El Tedro Diablo

De släppte även en demo tidigare under namnet Sadistic Gang Rape. Där även ett par Uncurbed medlemmar medverkade, om jag inte minns fel.

2007-09-27 @ 11:57:15
Postat av: Masken

Jens och Jonken från Uncurbed var med på demon...
Tror det var Lost & Found som släppte splitten, utan bandens godkännande. Som vanligt när det gällde Lost & Found alltså...

Postat av: hedberg

Splitten med Uncurbed är släppt på Yellow Dog. Det är tacklistor och grejer med så jag tror det är ett reko släpp

2007-09-27 @ 20:07:41
URL: http://www.doomsdaymag.blogspot.com
Postat av: Anonym

tommy o camilla var death warrent o inte roof rats..
dellamorte in gick i båda akter

2007-09-27 @ 20:15:19
Postat av: Masken

Hedberg: Fel av mig, du har rätt ang singeln

2007-09-27 @ 23:51:54
URL: http://www.bloggasfuck.blogg.no
Postat av: Sussie - S.G.R

Kul att se att det finns folk som fortfarnde har koll på oss :-) trots att vi varit pensionerade i 10 år.Några korrigeringar av fakta:
Mackan sjöng aldrig i Roof Rats, hon hade inte hittat till Avesta då utan hängde fortfarande i Fagersta. Sångerska var Monica Åslund, trummor-Jeanette, gitarr-Eva-Lena och bas-jag/Sussie. Samlingen var live skivan "Linderock", inspelad i Avesta Folketspark 1987. Daniel var inte med i bandet då men om jag inte miss minner mej så la han på gitarr i efterhand på nån av Roof Rats låtarna.
Death Warrent låten Tommy och Camilla var en "stor" hit här i Avesta och spelades flitigt på folköls festerna och Daniel blev en stor flickidol ;)
S.G.R hette från början mycket riktigt Sadistic Gang Rape. Vi släppte demon "Massdevastation" med Johan-trummor/sång och Jelle-sång. Sen bytte vi namn till Societey Gang Rape, jag och Mackan började sjunga själva och Frille blev vår trummis.
Spliten med Uncurbed var helt i sin ordning, det var Sven på Yellow dog som släppte den inför Uncurbed och S.G.R s turne i Tyskland nov 1996.

2007-12-05 @ 21:40:09
Postat av: Sörling

Sussie: Men va f-n då - jag visste väl hur Roof Rats-line up:n såg ut;-), jag bara blandade ihop det ena med andra. Jag kommer fortfarande ihåg när Jeanette visade urklippen från lokaltidningen efter någon skandalspelning ni hade gjort, minns faktiskt inte vad det var för skandal;-)Btw, har du kvar Linderock? Kan du inte rippa den?

2007-12-05 @ 22:52:46
Postat av: Ola Gränshagen

Tjena! Jag har "Linderock"-LP:n ifall någon är intresserad av mp3:or. Jag ska dock troligen byta audiobrännare (eller köpa en sådan där ny skivspelare som man kopplar till datorn) så om det är bråttom kan jag troligen inte fixa det bums, p.g.a. lite kajko på min nuvarande.

2008-09-24 @ 10:46:12
URL: http://www.melodic.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback