Pekingmangel som fortfarande håller

image609
Jag har inte lyssnat på den här plattan på evigheter men gjorde det i dag. Och blev förbluffad över hur pass bra den fortfarande låter emellanåt. Foreheads började karriären som Svenska Bönder i början på 90-talet. De var med på någon samlingssingel och släppte en kassett. Och det var tapen som fick med att upptäcka de här tuffa brudarna från Norrköping, som manglade hysterisk hardcore med bravur. Debutplattan "Guilty" kom på Finn Records 1996. Sedan försvann bara bandet. Jag vet inte var de tog vägen eller om Bisse, Kicki eller Lina lirar i band idag. Vet du? Ladda hem och påååga!

Foreheads "Guilty"
1, Oppressed 2, My pleasure 3, Selfcaged 4, Proud 5, Who cares? 6, Liar 7, Guilty 8, You're mine 9, I know I'm right 10, Strikes the weak 11, Instrumental

Kommentarer
Postat av: Dadde

Tack Sörling, det hade inte åldrats helt med värdighet, men några bitar som "proud" etc håller än. Lånade ut CDn till en kompis en gång i tiden, och henne ser man inte mycket utav längre så har inte haft chansen att lyssna på det här på flera år. Schysst!

Postat av: Sörling

Dadde: Jag håller med, just "Proud" är fortfarande grym - några till också.

2007-09-05 @ 18:19:42
Postat av: Peter

Detta var den bästa skiva som finnen gav ut. Grym trummis, visar alla jämrans d-beatare med kakburks- bas och kastrull-virvel var skåpet skall stå.

2008-01-09 @ 08:37:53
Postat av: Cathy

Tja! Bisse är faktiskt min syster, och lirar inte i band idag. Hon har bytt riktning en aning och är numera kemist.



Ciao!

2010-02-05 @ 17:56:06
URL: http://catherinebergius.blogg.se/
Postat av: Ewil

alltså var svenska bönder och foreheads samma grupp,grymt. Jag fick följa med min syster när svenska bönder spelade i borgsmos gympasal, hehehe. Kommer ihåg att dom sa någe om att dom var bakis, och så kommer jag ihåg en låt typ "dom jävlarna" som dom spelade då.

2010-04-22 @ 21:08:31
Postat av: Bisse

Kul att skivan fortfarande uppskattas. Ja, som sagt jag har bytt inriktning en aning och doktorerar för närvarande i kemi på Göteborgs Universitet. Musikintresset ligger dock kvar men jag lirar inte i något band för tillfället. Jag har mycket lite kontakt med Kicki och Lina nu för tiden. Men de bor båda kvar i Norköpingsområdet och är småbarnsföräldrar.

/Bisse



Ps. "Dom jävlarna" var en riktigt grym låt"

2010-05-29 @ 23:05:56
Postat av: Bisse

Kul att skivan fortfarande uppskattas. Ja, som sagt jag har bytt inriktning en aning och doktorerar för närvarande i kemi på Göteborgs Universitet. Musikintresset ligger dock kvar men jag lirar inte i något band för tillfället. Jag har myc



Ps. "Dom jävlarna" var en riktigt grym låt"

2010-05-29 @ 23:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback