Hallå där - Putte i Putte & The Flints

image655
...ni gav ut den briljanta cdr-plattan "Knogjärn och rosor" i fjol,
när får man höra något nytt?

- Planen är väl att vi ska försöka spela in så snart vi har tid.
Den här gången blir det nog en fyra låtars med bland annat en
Misfits cover på svenska.

Hur har responsen varit på "Knogjärn och rosor"?
- Den har varit väldigt bra. Folk tycker att det är lagom tralliga refränger
men att man hör lite oi och hårdare punk i botten. Det är många som
frågar när det kommer nåt nytt så vi kör väl på i samma race med system
som suger,anarki,knogjärn o andra dumheter.

"Anarki"-låten är ju tamefan ett mästerverk i den gamla skolan. Är det
sådant ni lyssnar på själva?

- Ja "Anarki" är det många som som gillar, jag hoppas vi får till nån mer
sån klockren låt. Vi snor ideér o lyssnar på Street Dogs, The Blue Bloods,
Rancid, Business, Dropkick Murphys,Asta Kask, Misfits, Tiger Army, Billy
Bragg, The Generators, US Bombs, Ramones, Social Distortion och Johnny
Cash.

Vilka är Putte & The Flints?
Bandet består av Putte och Walle som är bröder, och sen David som är en
gammal polare. Vi har spelat ihop ett annat band som hette The Rockfellas
1999-2005. Jag slutade spela men dom fortsatte och bytte namn till Dead
City Rockers, där dom spelar än idag. David och jag fyllesnackade många
gånger om att starta ett oi/punkband men det rann bara ut i sanden. I slutet
av 2006 kände jag att nu måste vi ta tag i det där så jag ringde upp David
och sa nu kör vi.

Lyssna på några av Putte & The Flints låtarna
här, bland annat fantastiska
"Anarki".

Kommentarer
Postat av: Inge Ansvar The first and only (Who ownes your name?)

Underbart band och härligt namn! När är nästa spelning? Skynda på med nya plattan! Julle, julle, julle!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback