Bäst just nu

image679
1, Jugoslavisk punkrock
Habi från Zenevski Dekret skickade för en vecka sedan en rejäl packe punkrock från det som en gång var Jugoslavien. Jag har tidigare haft massor av favoritband från det landet och kan nu addera ytterligare några namn till den listan: 2 Minuta Mrznje, SOR, Nade is inkabatora, Berlinski Zis, Lublanski Psi och 3 Kategorija. Dessutom hade Habi bränt en massa coola grejer med flera andra tuffa punkakter. Helt suveränt! Habi - en platta är på väg till dig!

2, Abrasive Wheels "When the punks go marching in" lp
Jag hade inte lyssnat på den här skivan på evigheter och och blev smått förvånad att den är så satans hård - och att det nästan bara är hits på skivan.

3, Youth Of Today "Break down the walls" lp
Fagersta-spelningen var fantastisk, den här plattan är inte dum heller.

Kommentarer
Postat av: Sveden

Åh nej Sörling inte Youth Of Today ;). Var på spelningen i Fagersta gick backstage och lämnade över ett ex av I kräftans klor med Raped. Ray tittade på baksidan av plattan och pekade på Ola: Is that a girl? -No. -Oh that's disgusting. Totala rövhål hela bunten och Ray sjunger ju ALDRIG i synk. Klart överskattad platta. Var tvungen att sälja skiten. Tänk på så mycket ont de gjort med en massa ovetande kids som tyckte det var coolt med muskler, hjärndöda texter och generisk HC.

Postat av: Sörling

Sveden: Vi hängde ju inte direkt backstage med Ray och grabbarna;-) Det jag minns bäst var dock hur tokfulla containerpunkare röjde som satan och hur Fredda Brickman, ZåNåra/bedrövlerz/Ogräs, fick spring i benen och pågade som om han var på en 77-spelning. Någon som vet vad Brickman gör idag? Och om det är möjligt att få tag i Ogräs-plattorna, skulle väldigt gärna vilja höra "Mordgrisar är vi allihopa" igen. Jag intervjuade Ray många år senare för Close-Ups räkning och då handlade det om Shelter. Han var länge fullständigt ointresserad av mina frågor men så satte Putte och Loppan (min dåvarande flickväns fåglar) att kvittra och den religiöse Ray blev alldeles till sig i koftan. Och överöste mig med ornitologiska frågor. Det var en bisarr upplevelse.

2007-10-03 @ 23:14:55
Postat av: Jonas

Fredda driver tatto studion Par i Hjärter med sin andra hälft, Om du söker skivorna med Ogräs så håll utkik på Tradera, jag själv har 2 pressar med deras EP
en röd och en svart, Mordgrisar har han nog ett gäng kvar, fick en helt ospelad av han personligen konvolutet var ej i hopsatt.
Rock On!

2007-12-09 @ 17:12:38
URL: http://www.parihjarter.nu/
Postat av: Fredda Brickman

Hej,hur gammalt e detta inlägg? Jo jag lever o frodas i Borlänge,och har efter ett gäng år utan band börjat repa lite smått med folk från Kazjurol och Terror/Bizarr, i FagerstamMen jag bor i Borlänge,och lever på att tatuera och pierca.Jag har kvar Ogräs lp ett gäng fast utan omslag,sen har en viss punk-Benny i GBG ett gäng skivor med omslag,likaså Stefan på Camel,köping ahr några.mvh Fredda

2008-01-03 @ 10:56:41
URL: http://www.parihjarter.nu
Postat av: Raija

Detta inlägg har inte det minsta med punk att göra - bara lite nostalgi.

Fredda? Brickman? Den Fredda som jag minns? Internet är mindre än man tror....Och inte fasen vet jag om du ens minns mig?

Så tatuerare i Borlänge? SJälv lever jag Svenssonliv i Örebro och önskar mig sen 20 år tillbaka åtminstone en tatuering...men nåt hände. Alla andra fixade tatueringar..och jg är snudd p unik utan.

Kan passa på och be om ursäkt för min ungdomliga feghet - skämdes så enormt då.

2008-04-27 @ 23:12:09
Postat av: Fredda Brickman

Den Raija???Från Fagersta??? Tjennare på dej isf.

2008-05-13 @ 15:37:45
URL: http://www.parihjarter.nu
Postat av: Jim

massa nostalgi här.



Jag har fortfarande två ex av affischen från avskedspelningen.

Jag har också båda singlarna, men den blodrödas omslag är skändat av en vänersborgspunkare som hatade er! :)

2009-03-17 @ 09:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback