Förtjusande, bröderna Sivertson!

image706
Jag har alltid tyckt att sådant här är det (nåja) roligast som
finns: att posten kommer en platta med ett för mig helt
okänt band. Nyfiken tar över allt för stunden och jag hinner
knappt få plattan ur brevet innan den sitter i cd-spelaren.
Och det var samma visa när Klas "Keep Out" Sivertson
skickade den nya inspelningen med The Sivertson Brothers,
som förutom Klas även består av Emil Sivertson. Jag slet
upp paketet och tryckte in skivan i cd-spelaren. Och blev
förtjust i de sex låtarna som bröderna spelat in. Det är kvick
Rövsvett-punk - eller man kanske ska säga Tranås-punk? -
som ibland förvandlas till eurotrash med fett tryck. Bra som
tusan, dessutom är det svårt att inte gilla ett band med en
låttitel som denna "Kamma bakåt sparka nedåt". Skicka ett
mejl till Klas och fråga om du inte kan få köpa ett exemplar:
klas(at)tjuvlyssna.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback