Faaaaaaagersta - Tid är musik

image730
Spana in den här samlingen. Här snackar vi rare de-luxe. Jag tvivlar på att särskilt många
exemplar har lämnat Fagersta. Jag fick skivan av T-Ban (om jag minns rätt) RIF/Kazjurol/Bad
Dreams Always, men kommer inte ihåg när den gavs ut - vet du? Men det borde vara ganska
länge sedan, jag menar - kolla in det supersöta fotot på baby-Hives:
image731
Pete Fire på sång, bara en sådan sak. Och Pig Champ Jr på gitarr. Omtalade Raw Justice
med bland annat folk från Cruel Maniax är också med. Liksom 59 Times The Pain, No Fun
At All och Bad Dreams Always. Och en massa andra konstiga band.

V/A Tid är musik
1, Bacon Brothers - Bacon beat 2, Screenwide - Motivation 3, Suffer - Global warning 4, Bottle-
necks - Susie Q 5, Raw Justice - Subhuman 6, Raw Justice - Du försvann 7, Children
8, No Fun At All - Strong and smart 9, TT-Band - Los moches 10, 59 Times The Pain - Best
for you 11, Hives - Ramanda 12, Hives - Feet 13, Black Rose - Keep on 14, Bad Dreams Always - No needs 15, Bad Dreams Always - Enemies

Kommentarer
Postat av: fag

Skivan är utgiven 95 eller 96 om jag inte minns fel!

2007-10-29 @ 16:12:33
Postat av: Täm001

Har skivan. Står inga datum, men det känns som att det var 1995. En riktig raritet för sanna Hives-fans måste man säga. Inte bara för de udda låtarna som du aldrig lär få höra the Hives spela igen. Övriga intressanta detaljer kring the Hives och denna platta är att Chris Dangerous aka Chris Danger aka C.Grahn är med i Bad dreams always, han är med på fotot på Bda i omlsaget också. En annan hives detalj är att Dr Destruction aka Curly Sue aka M.Bernwall är med på gruppen Screenwides foto. Som namn står däremot Henrik Ahlberg som var sångare i Kazjurol, men han är inte med på bild. Inte ovanligt för källarband så byttes och lånades medlemmarna fram och tillbaka ibland.

2009-02-14 @ 15:41:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback