Svartröd råpunkaggro

image478image479

Conflict
In London dvd
In England dvd


Crass var störst bäst och vackrast.
Men Conflict kommer inte långt efter när vi talar om anarkopunk.
Men jag vet att många är av motsatt uppfattning, som tycker att Colin Jerwoods (sång) gäng ur ett rent musikaliskt perspektiv är att föredra. Och jag kan förstå den åsikten, även om jag inte delar den, för anarkisterna från London har haft en skicklig förmåga att föra samman råpunkaggro med svartröd politik.
Och på Mortarhates superfeta utgåvor förklaras Conflicts särart. Energin, glöden, patoset är äkta. Attacken furiös. Soundet hårt brutalt.
På fyra skivor har cirka åtta timmars liveinspelningar fästs. Det är mastigt att ta sig igenom. Men när en grym konsert som den på Riverside i Newcastle 1987 dyker upp blir jag helt upprymd. Conflict tillsammans med Steve Ignorant från Crass bjuder på en anarkoshow jag velat se på plats.
Allt livematerial som inkluderats på de "In London" och "In England" är inte bra, vissa tagningar lider av såväl dåligt ljud som bild. Men det blir på det hela taget anmärkningar i marginalen, för på det stora hela är det här en utmärkt dokumentation av ett av punkens viktigaste band.

Kommentarer
Postat av: Cleon

Men bästa låten var väl ändå Flux of Pink Indians - Tube Disaster!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback