Röster om Ungdomshuset - The Untamed

Untamed

Vad betydde Ungdomshuset för er?
Marco: Ungdomshuset betød alt... Den første koncert jeg spillede var i ungeren i 1990. En institution i dansk musik igennem 24 år. Et samlingsted for unge og gamle punkrockere. Ungdomshuset betød/ betyder meget i min musikverden... Som det gør for rigtig mange mennesker i København!!!

Helle Hellcat: I en lang årrække betød Ungdomshuset ALTING! Der var her jeg kunne møde andre mennesker med samme "utilpassede" tilgang til tingene. Det var her jeg kunne opleve de bedste punkkoncerter og opleve det største frisind og åbenhed overfor en kritisk, men positiv, tankegang.
Senere har Ungdomshuset været som en gammel Highschool sweatheart. Et minde, som aldrig dør. Jeg har brugt huset som koncertsted til den sidste dag.


Hur ser ni på de senaste dagarnas händelser i Köpenhamn?
Marco: De seneste dagés hændelser i Kb er en reaktion på afmagt overfor overmagten. Mange føler sig uretfærdigt behandlet! 7 år er gået med at arbejde med systemet, og med retssagen, men resultatet har været afgjort på forhånd. Jeg tror at politikerne bevidst har manipuleret en voldelig løsning , for at kunne frasige sig alt ansvar.

Helle Hellcat: Som en skandaløs politisk manipulation i profittens tegn. Som en mulighed for at knuse al potentiel undergrunds virksomhed og mulighed for kreativ udfoldelse. Men de kan altså ikke smide hele subkulturen i fængsel og tro at det løser behovet for et sted at samles og skabe. De har knust bygningen, men ikke fundamentet.

Något att tillägga?
Marco: Ja ! jeg har noget at tilføje!! En rightwing materialist regering som sænker skatten og fremelsker materialismen !!! Alle er middelklasse, ingen er arbejderklasse ...Flere fladskærme og flere biler!!!!
Tiden vil vise at alt dette er en fejl!

Helle Hellcat: Det er ikke slut!

The Untamed från Köpenhamn är ett av Skandinaviens coolaste garagepunkband.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback