Om Kusturica spelat punk...

dl

Sångaren kallar sig Ragnar Harald Mujaheddin.
De säger sig vara influerade av så väl Leila K som Discharge, Natacha Atlas som Dead Kennedys, tango som d-takt.
Dorlene Love ser inte bara galna ut, de är helt utflippade.
Och jag älskar dem.
Stockholmsbandet är en helt ny bekantskap för mig och slog ner som en bomb och rörde om i min värld. "La musica brutale" och "Cool cool anarchy" är så satans fräcka låtar. Storbandet beskriver sig som "carnevalcabarét-punk-gypsybilly", och det är lika lysande som bandet i övrigt.
Gillar du klezmer som Kroke (innan de blev allt för teoretiska) eller Östblocket, dyrkar du Kusturicas filmer, har du Goran Bregovics utgåvor och dessutom går i gång på tuffa punkrökare - då är Dorlene Love bandet du ska kolla upp. Annars också så klart.
Läs
Lyssna
Titta
Kärlek vid första ögonkastet är inte helt omöjligt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kul, jag gillar dem också och så snart jag har råd med deras resa hit så...

2007-03-17 @ 01:51:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback