"Musiken ska kännas i hjärtat"

moa

Hej Moa - i vanliga fall röjer du i Meldrum, på
myspace kan man lyssna på ditt singer/songwriter-projekt. Siktar du på en solokarriär?
- Det här är mitt soloprojekt, även om jag inte gillar ordet projekt. Det här är inget temporärt eller nåt vid sidan av, utan lika viktigt som allt annat. Jag ar sångerska i första hand och tycker om att uttrycka mig på olika sätt.

Du pendlar mellan mer traditionell singer/songwriter och rå j-la punkblues ("Bulldozer"). Hur har du tänkt när du skrivit låtarna?
- Musiken jag gör är väldigt spontan och ogenomtänkt, precis som jag vill att musik ska vara, in the moment, ska kännas i hjärtat. Det blir utifran mina begränsningar när jag skriver låtar, som gammal punkare och kass gitarrist, tre-fyra ackord med en twist. Nu håller jag på att spela in låtarna med fullt band och det låter som jag ville att det skulle låta nar jag skrev dom...

Till sist: hur är läget med Meldrum?
- Jag befinner mig just nu i LA och fixar klart med Meldrums kommande platta "Blowin up the machine" som kommer ut i maj, en skiva dar bland annat Lemmy sjunger pa låten "Miss me when Im gone" som han aven har skrivit texten till... och Gene Hoglan fran Strapping Young Lad spelar trummor på tre låtar... det blir stenhårt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback