Hallå där - Robban i Antipati

antipati

... den 24 mars spelar
Antipati i Peking Fanz lokal i Norrköping. Men jag läste i en intervju att ni är Bajen-supportrar, det blir inga grön-vita halsdukar på giget va?
- Alltså, ingen i bandet är fanatisk på något sätt, och jag tror näppeligen att alla i bandet är bajenfans heller. Jag är det i alla fall inte mer än att jag bor på den sidan stan, anser att Hammarby är det laget som har mest själ, och skulle gå med på att måste jag välja så väljer jag nog dem. Jag (och de andra i olika utsträckning) är tämligen ointresserad av fotboll sålänge det inte är på landskampsnivå. Hade jag varit hockeyröv hade jag aldrig börjat med punk liksom.

Ni har fått kontrakt med Skins on attack. Hur gick det till och när kommer plattan?
- Hmm... vi såg att de sökte bidrag till en kommande samling och eftersom vi är på jakt efter möjligheter att medverka på så mycket som möjligt så mejlade vi och kollade läget. Bossen hade redan koll på vilka vi var och gillade sedan tidigare Contemptuous och erbjöd sig att släppa ett album. Vet inte när plattan kommer, men vi börjar spela in den runt 30 mars. Förhoppningsvis kommer den innan typ augustibuller, men vid det här laget vet man ju hur det brukar vara...

Till sist: vad hände med Contemptuous och skivan som skulle ges ut?
- Contemptuous lades på is officiellt efter avskedsspelningen på Klubb Stomp-It i november 2006. Då hade vi redan sovit i nästan ett år. Det kändes inget kul längre. För mycket motgångar, för lite idéer och någon medlem som uppenbarligen prioriterade fotbollen (ja, Hammarby ja) före musiken.
Skivan som Street Anthem skulle ge ut kom aldrig. Den blev uppskjuten tills det inte var någon stor idé att ge ut den. För mer än ett år sedan gjorde vi en muntlig deal med franska etiketten Narayan Records att de skulle ge ut en LP med allt tidigt material, men vi har varken sett röken av den eller hört något från dem. Om man är pubbeunge och tankar all musik finns det en för internet exklusiv "anthology" med allt som vi spelat in inklusive första demon och sista demon ute på fildelarsajterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback