Max vilka är dina 5 favoritlåtar i sommar?

image502

"I" (Bad Brains)
Efter att precis ha sett American Hardcore och dessutom införskaffat DVD:n Bad Brains ? Live at CBGB -82 är man ju förstås helt salig! Hade turen att se dem -91, fast det var ju ändå ett par år för sent antar jag. Hursomhelst, ett av världens coolaste och bästa band någonsin. Håller i alla väder! Kunde ju egentligen valt valfri låt, men undrar om inte denna toppar min lista ändå. Köra-bil-med-öppen-ruta-på-sommaren-musik-att älska-!

"Rise" (The Cult)
Grym låt från grymt underskattade plattan ?Beyond good and evil?! Perfekt cykla-till-stan-sommar-låt. Vräk på den rejält i lurarna och fläng fram som en tossing mellan bilarna i storstadstrafiken!

"No way out" (Disaccord)
Sveriges bästa mangelband någonsin! Vet inte varför, men jag får alltid sommarvibbar av denna låt! Hursomhelst, så jävvvvla bra!!! Alltså, Raffe på trummor (tuffare än Mick Harris på den tiden!), Michael på gitarr (tja, Arch Enemy är väl mer lukrativt antar jag, he he), Ramme på bas (muller!!!) och Puppe på sång (psykpatient på scen!)! Fy fan vad världsklass det var!

Valfri låt från första Peel-sessionen med Napalm Death
Fy fan vad det låter! Totalt smatter och ingen ordning alls! Man fattar knappt vad som händer, ändå bara älskar jag fortfarande detta! Chaos non musica, eller vad säger du, Sörling!? Perfekt cykelmusik. En strecka som vanligtvis tar en halvtimme att cykla tar 21 minuter med Nappe i lurarna!

"At war with Satan" (Venom)
19.57 minuter lång magi! Otajt och jävligt! Risigt ljud! Helt jävla huller om buller! Helt enkelt så jävvla bra! Alla brukar nämna nåt från första plattan. Jag tycker avgjort detta är det bästa Venom släppt ifrån sig! Perfekt cykellåt! Hinner knyta näven i luften säkert 100 gånger innan låten är slut!

Vad händer annars?
- Punk för hela pengen, eftersom jag precis blivit arbetslös! De där jävla borgarna drar ju in på skolorna, så inte har de råd att låta en trevlig, snygg och duktig lärare som undertecknad vara kvar. Tja, har ju precis blivit stolt tvåbarnsfar, så det passar ju ganska bra (ja, inte ekonomiskt, men tidsmässigt!). Annars pillar jag med nya låtar till Hearse och hoppas på att få loss pengar så vi kan spela in femte plattan i slutet av sommaren. Sen ska väl Satanarchy försöka sätta en platta i höst också, så vi repar, spelar in och står i!

Fotnot: Max Thornell har mycket på sitt samvete, exempelvis Morte Paura - det enda svenska band som kommit i närheten av det italienska vansinnet. Under 1980-talet gav Max ut tuffa samlingskassetter under vinjetten Let's Burn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback