Klassiker i ny dräkt - förvirrande

image491

Punk on the road dvd
För drygt  tjugo år sedan tyckte jag den här konsertsamlingen var hur cool som helst. En polare hade lyckats komma över en kopia som jag fick låna. Det var fantastiskt att kunna se band som One Way System, UK Subs, Mau Maus, Adicts, Xpozes och Major Accident hemma i soffan. Jag minns inte hur många gånger jag och mina polare tittade. Spolade tillbaka och tittade igen.
Cherry Red gav för en tid sedan ut en den här samlingen på dvd där en del av materialet har restaurerats. Men jag känner mig lurad på konfekten. Och det beror främst på att man på denna version av Punk on the road slängt in en massa obegripliga konsertklipp från nittiotalet. Hade jag funnit en rimlig tanke bakom varför Cherry Red inkluderat en sagig Vibrators-upptagning från 1995, eller en Red Alert från 2000, eller en Jayne County från 1996, eller en Eater från 1997 hade jag kanske uppskattat tilltaget. Nu känns det synnerligen förvirrande.
Jag är dock fortfarande stormförtjust i många av de tidiga klippen från 1983 men det räcker inte som köpargument.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback