Visselpipa är grejen

image547
Det är alldeles för lite visselpipor i svensk musik - det slog
mig när jag för ett par dagar sedan lyssnade på
Compas
cdr-singel "Du är inte ensam". I öppningslåten "Konfrontera"
sparkar de igång föreställningen med visselpipa och det
låter så snyggt Manu Chao på något vis. Jag såg det här
läckra storbandet på en privat fest i Jakobsberg för några år
sedan och jag blev stormförtjust i den sköna dansmusik
Compas bjöd upp till. Det var också då jag köpte singeln.
Den kan vara svår att få tag i nu, däremot kan man tanka ned
ett gäng låtar från deras hemsida - däribland "Konfrontera".
En låt som är aningen anonym i versen (sången borde ha
mixats högre) men blir ett ståtligt flagskepp i refrängen - och
så den där grymma starten med visselpipan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback