Makalöst ursinne

massgravsampatakten


“Jag hatar sill och kräftor och snaps
Hockeylandslaget, Bellman och Lill-Babs
Bränn ner Skansen, fyll Siljan med sten
Å asfaltera Österlen”


Så ska det låta!
Och så låter det om Massgrav.
Argt och rått. Vreden tillåts löpa amok. “I dag börjar helvetet om”, “Vi e här för att hata” och “Brinn era jävlar”. Massgrav vill inte sitta ner och lågmält resonera om sakernas tillstånd i världen. Massgrav skriker och spottar rakt ut - nu är det nog era jävlar.

Och så sätter de igång och manglar igen - som satan.
“Stampa takten alla bokstavsbarn” kommer inte med några nyheter, men vi som dyrkade plattan “Napalm över Stureplan” och spliten med Diskonto bryr oss inte om det.
Det här är fullständigt makalöst ursinne i den svenska råpunktraditionen.
Kapitulationen är naturligtvis omedelbar.
Massgrav regerar scenen.

Fotnot 1: 7”an är bara släppt i 250 exemplar på Blindead och kan vara slut nu, men den som är kreativ kan kanske hitta den på nätet.

Fotnot 2:
Jag hade även tänkte skriva om Massgrav/Yacopsae-spliten. En störtläcker liten femtummare (!!!) där Massgrav tolkar Eddie Meduza och Los Crudos. Nu har jag inte lyckats lyssna på den än för så fort jag närmar mig första spåret med nålen åker pick-upn tillbaka...

Tidigare:
Kravallmangel

Kommentarer
Postat av: Tomas

Samma öde drabbar mig med Yacopsae-spliten, ytterst irriterande.

Postat av: indy massgrav

Det där är ett tecken på att ni har sopiga skivspelare med töntig automatikfunktion. Köp en riktig spelare så ska ni se att även ni lyckas lira skiten.
Mitt tips:
Rega P1
http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=1135&menu=1

2007-02-28 @ 13:01:55
URL: http://www,massgrav.com
Postat av: Sörling

Det är punk att tvingas köpa en ny skivspelare för 2500 kronor bara för att man vill höra en cover på Eddie Meduza;-)

För övrigt - min skivspelare är varken sopig eller töntig, den är asgrym, snubbe!

2007-02-28 @ 13:45:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback