53 dagar kvar

ifk
åtvid3

... till seriepremiären och IFK-experter och supportrar fortsätter att fundera på dessa frågor:

1, Hur går det för IFK Norrköping i år?
2, Varför?

Johny Daagh, sportjournalist på NT.
1. Jag är en obotlig försäsongsoptimist vad det gäller IFK. 2007 är inget undantag. Om de sista två pusselbitarna faller väl ut tror jag på allsvenskt avancemang. (Jag kan också tänka mig 18 olika negativa scenarier men de väljer jag att blunda för just nu.)
2. Till skillnad från tidigare säsonger har man inte bytt ut halva truppen. "Sama" och "Blomma" är två riktigt bra nyförvärv på den här nivån. Dessutom slipper ju trean kvala i år, vilket underlättar ytterligare.

Jörgen Löwenfeldt, grundare av vassa IFK-sajten
gopeking.net.
1, Det är för tidigt att svara på. Det är många frågor som alltjämt saknar ett svar.
2, IFK har saken i egna händer. Det är positivt. Och visst, med ett 4-4-2 och en rekrytering av en duktig defensiv spelfördelare tror jag alldeles säkert att IFK når allsvenskan. Svårare än så är det inte. Men som läget ser ut just nu, med ett i stort sett nytt spelsystem i 4-3-1-2, rekordstor press och märklig balans i truppen kan jag dessvärre inte tippa på ett allsvenskt avancemang. Lägg till att klubben har valt att satsa på två oprövade målvakter, något jag ställer mig skeptisk till. Nej, IFK:s röda tråd är lika tydlig som en vacker matchtröja i en snöstorm.

Mia Frisk, politiker som bloggar om IFK.
1, Jag tippar topp tre, mest med hjärtat.
2, Varför? Det känns som att det är i år det ska ske (men det har jag i och för sig sagt ända sen IFK åkte ut). Man kan bygga vidare på det vinnande spel som man hade i slutet av förra säsongen. Sen finns det mer rutin med Blomma och Sama och det betyder mycket. Lite mer kreativitet på mittfältet genom nyförvärv och mitt tips om topp tre blir mer sannolikt. Santos känns nästan som ett nyförvärv om han kan bli skadefri. Med Santos på topp tillsammans med Thordar lär det bli mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback