51 dagar kvar

ifkg

... till seriepremiären och spekulationerna om IFK Norrköping 2007 fortsätter.

1, Hur går det för IFK Norrköping i år?
2, Varför?


Pontus Franzén , ordförande i
Peking Fanz.
1. IFK går upp, allt avgörs på Stora Valla i sista omgången inför 5 000 oxtokiga IFK:are i en match som innehåller allt.
2. Mest för att serien är så dålig att om IFK gör en "normal" säsong (vilket man inte gjort sen år 2000) så går vi upp. Efter fyra års tragglande har vi lärt oss hur bonkagängen spelar och våra nyförvärv är sådär lagom tråkiga spelartyper som antagligen kommer springa hem avancemanget åt oss. Men det sitter som sagt hårt inne!

Göran Åberg (ThePro), driver IFK Norrköpings ambitiösa svenskafans-sida Parkens Vita hjältar.
1. Den som kunde säga det! Jag är, som många redan vet, en stor optimist. I dagsläget går det inte att säga hur det går, utan jag vill nog vänta till veckan före seriestart innan jag ger mitt riktiga tips. Jag hoppas på minst en tredjeplats, men det kan lika gärna gå som det gjort de andra fyra åren  
2. Gå IFK upp, så beror det på en tämligen intakt trupp, med bra förstärkningar i Blomma och Sama. Kommer sedan också de spelare det ryktas om (Bamberg och Omekanda), så har man ett riktigt bra mittfält. Styrelsen verkar ha insett faran med att misslycka ett år till och avsätter därför extra medel för spelarförstärkningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback