This is Skänninge - Not LKPG

image789
En helt enastående rarekassett som jag aldrig
sett IRL. Jag tror det var Fredrik Å. som skickade
den här klassiska inspelningen till mig. Punkrock
made in Skänninge, dessutom utgiven på Really
Fast, dessutom vol 2 - vilket betyder att det någon-
stans där ute finns en vol 1. Wow... jag säger bara
wooooooooow! Vet någon något om X-traz och
Provrörspojkarna så berätta, berätta. Men visst var
det Biffen (Skylten och tidig Raped Teenagers upplaga)
som var med i Destroy?

Skänninge-punk vol. 2
X-traz 1, tji 2, Vad är jag värd? 3, Kriget har kommit
Destroy 4, Jag vill ha 5, Gudsförakt 6, Thatchers barn 7, Micke 8, Kärlek till förlorad make
Provrörspojkarna 9, Gräslök 10, Please decrease 11, Jag ska va inne
Kurt I Kuvös 12, Sovjet 13, Kapprustning 14, Svaren 15, Manipulationslåten 16, Tilltro 17, Lev och njut

Kommentarer
Postat av: Peter

Var inte Biffen sångare i Destroy?

Postat av: Sveden

Jo Biffen sjöng i Destroy och sedan var han med och startade Raped. Ola Fagerberg på bas i Kurt i kuvös här. 15 år och spelade med fingrarna. Enligt mig är Kurt i kuvös här ett av Sveriges bästa band alla kategorier. Provrörspojkarna var om jag inte minns fel Ola från KiK, Tommy trummis i Destroy och någon mer. "Jävla arsle" som man hör på skön östskötska är Ola som gapar.

Jag har tänkt att rippa denna länge. Har Vol. 1 hemma som nog ska rippas också.

En annan provspelade för Destroy någon gång 1982/83.

2008-01-07 @ 10:50:33
URL: http://www.kbdrecords.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback