Robban om 2007

image770
Robban spelar i
Antipati, det här tycker han
var bäst 2007:


1. The Templars i Camber Sands.
Bytte det svenska aprilvädret mot försommar-
värme i en badort i södra England. The Templars
var höjdpunkten, hade inte sett dem sen -99.

2. När vi spelade med Bombardiers från
Bordeaux på årets upplaga av Boll & Bira.

Grymt band, fantastiskt evenemang.

3. The Templars, Stomper 98 med flera
i Göteborg i november.

Kanonhelg på alla sätt.

4. The Veros och Haircut på Carpe Noctem
i Stockholm i mars, i vår egen regi.

Två svinbra band, för första gången levande
i Skandinaviens huvudstad.

5. Upptäckten av Francois Hadji-Lazaro i Paris.
I synnerhet mästerverket Dans La Salle Du Bar
Tabac De La Rue Des Martyrs;
http://www.youtube.com/watch?v=PpAJvQrA6qA.
Han var tidigare en medlem av Les Garcons Bouchers
och är nu soloartist och skådespelare, men har just
(tillfälligt?) återförenat Pigalle.

6. Cock Sparrers första platta på över tio år!
Here We Stand tog säkert en hel vecka längre att ta till
sig än föregångarna, men det beror enbart på min
tilltagande ålder.

7. Franska Taxi Driver.
Templars största influenser är varken Skrewdriver,
Chiswick-banden eller The Who.

8. Den polska punkkulturskatten som jag upptäckt
helt nyligen.


9. Booze Boys gjorde en grym spelning
på Concrete Jungle.

... men den snälla familjen som sålde spritpojkarnas
merchandise hade ingen ordning på utbudet, och
skivorna är därför fortfarande oköpta. Det ska det dock
rådas bot på.

10. Last Resort på Concrete Jungle.
Ett band som jag verkligen inte väntade mig ett piss av.
De levererade sina gamla stänkare med en styrka och en
tyngd som jag inte kunde värja mig emot. Att original-
sångaren Saxby dagen innan hade gjort bort sig svårt med
alternativet The Warriors var däremot en besvikelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback