Kalle Metz om 2007

image764
Kalle Metz sjunger i supercoola outlaw-rockabillygänget
The Camtwisters. Här listar Kalle årets bästa spelningar.

1. JERRY LEE LEWIS på Kulturbolaget i Malmö.
KBs smartaste drag någonsin att flytta detta från opersonliga
Baltiska hallen till KB. En Jerry Lee i toppform som skiter i att
spela sina hits och istället kör gamla b-sidor och låtar han gillar
och country hits. Fy fan vad bra säger jag! Jag grät av lycka, helt sant.

2. Roky Erickson - Hultsfred 2007.
Allsång på skansen my ass. 10 minuter efter att Roky gått av efter sista
tonerna i Night of the vampire (tredje extramnumret) så fortsatte pubilken
att vråla... "tonajt is dä najt åv the vämpajr..." jag träffade Roky backstage
efter giget. VM i cool snubbe.

3. Dolly Parton - Göteborg.
Las Vegas flyttar till Sverige. Detta var inget gig, det var en Las Vegas-show,
så jävla bra. Alla som gått dit lite som en rolig grej fick sig snabbt en jävligt
hård knäpp på näsan, för Dolly Parton är en artist utan dess like. Hon var ju
tvungen att köra lite skit som 9 to 5 men mestadels var det bluegrass och
country. Jag grät, igen.

4. Andi Almqvist - Victoriateatern.
Så rått, så skört, så bra. Andi med band är krossande bra live. Tom Waits,
Nick Cave, americana, blues, träsk och smuts. Allt på en gång. Vackert så det
gjorde ont.

5. Roky Erickson - Roskildefestivalen.
Samma gubbe två gånger på samma lista. Vad ska man göra, det var ju
fanimej fantastiskt, inte som på hultsfred, men jääävligt nära.

En annan sak, missa inte detta band: TYSTA MARI  Så bra Punk a la Ebba 1978. Glöm inte det.

Kommentarer
Postat av: Micke La Svin

Jag vet, tro mig jag vet..
Metz var så full på dessa gig så han har ingen chans att minnas detta, förutom ettan, trean & fyran:)

2007-12-14 @ 10:10:23
Postat av: Sörling

MickeLaSvin: Hahaha, mer skvaller!!!

2007-12-14 @ 10:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback