Björn om 2007

image796
Björn Pettersson lirar i Disfear, som kommer att släppa nästa års bästa platta, och så här tyckte han 2007 var:

Doomriders, live 4 gånger i Usa.
Väldigt trevliga människor, bra musik och en riktigt bra live upplevelse. Jag hoppas någon tar hit dom snart.

Ramones "It's alive 1974 - 1996" dvd.
Årets i särklass bästa julklapp även om man sett en del av den innan så är detta så klassiskt som det kan bli. Topp 3 band genom tiderna? Troligen!

Meanwhile "Change of scene" och "Plausible denial" låtar.
Detta är riktigt bra, mer Discharge än Discharge själva. kKn det bli bättre än så? Nej... Jallo, hit med plattan genast!

Foo Fighters "Echoes, silence, patience and grace" album.
Jag kan inte hjälpa det men jag har fallit för dessa herrar. Kanske inte deras bästa platta men det låter... Foo Fighters. Det räcker långt för mig.

High On Fire, live på debaser slussen.
Trots van-haveri och lånad backline levererade dessa herrar med Mr Pike i spetsen en lysande spelning. Jag undrar om inte detta var bättre än när jag såg dom på Södra Teatern, trodde inte det var möjligt då men... ja, kanske.

Bloodhorse, band.
De spelade med oss i Boston, mycket bra band och trevliga människor. Kolla upp deras ep, släppt på Translation loss records. Låten Son of a man" är riktigt bra, bör upplevas live om tillfälle ges..

Kommentarer
Postat av: Parne

Nästa års bästa platta? Ja, det är fan redan klart. Disfear äger. Nu ska ju vi spela in i februari i o f s, med Linus från Disco Volante vid spakarna, så det kan ju räcka långt det. Blir det skit kan man ju skylla på dåligt ljud, även om vi gör kassa låtar...haha.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback