Svinstians demofest #3

image573
Jag recenserade demos under drygt tio år i en tidning som heter Close-Up Magazine. Under den tiden hörde jag fett mycket med bra grejor och jag hade tänkt att börja lägga ut en del av de inspelningar som skickades till mig.

Up against the wall, motherfucker! "Demo 1"
1, Up against the wall, motherfucker! 2, Suicide solution 3, I dont like you 4, Enough 5, Why? 6, What!?
(Jönköping/Göteborg 2001. Massgrav Indys första band. Rapt-mangel så det visslar marseljäsen om "Demo 1")

Psycho Poetry "Psycho poetry"
1, Kneeling by your side 2, My own oz 3, You cant blind me 4, Follow 5, Playhouse politics
(Sundsvall 2001. Jag älskar fortfarande den här demon och bandets aviga Raped Teenagers-punk, dessutom är Theresa Bystedt en fenomenal sångerska)

The Eldflames "The Eldflames"
1, Shitfaced badass slugger fucker 2, Psychotrain overbitch 3, Slavedriver 4, I dont wanna go go-go dancing
(Malmö 1998. Öppningstiteln säger allt... men avslutningen är bäst.)

OBS: Oi - hittar du din gamla pärla här och absolut inte vill ha den kvar - hör av dig.

Kommentarer
Postat av: Slacker

Mycket bra initiativ! :)

Postat av: Crille

Sag bilden med alla gamla demos och blev pamind av gamla parlor som Korruption och Total Assbreakers (som i mitt tycke piskade skiten ur Disregard). Korruption forjanade helt klart mer uppmarksamhet an dom fick. Nagot som absolut inte kan sagas om Born Losers ;-) Schysst initiativ, Sorling!

2007-08-05 @ 20:51:48
Postat av: Sörling

Slacker/Crille: Kul att ni gillar idéen. Jag har hittills bara lagt ut demos som jag har på cdr, vilket också förklarar de sena datumen. Men så fort jag får tid så ska jag rippa kassetter och då lär det dyka upp godbitar här, som Total Assbreakers (skitbra), Korruption (svinbra), Born Losers (inte alls så tokiga) och en hel del annat.

2007-08-05 @ 22:55:07
Postat av: Marty Boredom

Kan Indy rätta så kan jag också. Up against the wall, motherfucker! var från Göteborg, Stockholm och London på första kassetten. På den andra hade vi även en medlem i Australien. Jag och Indy har f.ö. våra rötter i Huskvarna/ Skärstad, inte Jönköping.
/Martin

2007-08-15 @ 14:56:05
Postat av: Sörling

Marty Boredom:
Men titeln var rätt? ;-)

2007-08-15 @ 17:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback