Sånger att minnas - Rövsvett

rövsvett
Det är svårt att inte älska det här bandet som satte Tranås på
kartan. När jag gick på gymnasiet skulle vi hålla ett muntligt
föredrag på tre minuter. Muffarna babblade om skattenivån, andra
om resor de ville göra, någon om sitt husdjur. Jag berättade om
det där tuffa punkbandet från Tranås som hette Rövsvett - och
lyckades faktiskt få två-tre stycken "klasskamrater" intresserade.
Halleluja!

1, Jesus var en tomte
2, Nazzesvin
3, Rik skit
4, Kaffe
5, Snutar

Kommentarer
Postat av: PekkaPunk

Jesus var en tomte är en underskattad ep....

2007-08-27 @ 15:26:02
Postat av: Masken

Deras 3 första egna ep's och splittarna med Raped Teenagers och Plague är ju fan magiska.... Vet inte hur många gånger jag lyssnat på dom genom åren. Vi (Sub Alert) spelade ihop med Rövsvett för ett tag sen och jävlar i havet vad bra dom var.

Postat av: Slobodan Burgher

Jag haller med Mats, de dar splitsen ar magiska. I min hjarna klassificerar jag de i facket: klassiskt Tidaholm HC! Ha ha ha!

2007-08-31 @ 06:00:35
URL: http://www.slobodanburgher.co.uk
Postat av: Sörling

Och kassetten "Hunden beskyddar människan men vem beskyddar hunden". Suverän! Klassiker!

2007-08-31 @ 09:17:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback