Klockren sågning

image588
Klassiska hardcorepunksen Reagan Youth lirade på Knitting
Factory i LA i går och på plats var Jannicke från Disco Volante,
som blev allt annat än imponerad. På sin blogg Chaos LA
skriver hon bland annat:
"Orginaluppsättning på bandet förutom sångaren (eftersom att
han ligger och vänder sig i sin grav just nu) + snorunge med
mörkare röst som sångare och ingen likhet whatsoever."

och fortsätter:
"Sjukt otajt, så jävla dåliga musiker att det inte ens kan kallas punk.
Total KATASTROF. En gitarrist som kommer in på tvåan, en trummis
som spelar baktakt + slår kaggen och virvel samtidigt. Ärligt, ge mig
en timme vid ett trumset och jag spelar bättre. Ingen överdrift. Hade
hellre betalt 12 dollar för att se ett gäng 15-åringar repa."

En fantastisk recension helt enkelt.
Här kan du läsa hela.

Kommentarer
Postat av: SS Manitoba

Jannicke från Disco Volante.
Tänker inte gå in på din blogg och komentera. Skulle hellre se en icke orginal reagan youth medlem spy och sjunga otight och bete se sig som en femtonåring... än att se ett band med 30 sekunder på nacken öppna sin käft och.... kanske krypa under mattan igen!?
New Order? No Order, Disorder. Tönt.

2007-08-15 @ 07:28:24
Postat av: Jannicke

Hej SS Manitoba.
Känner vi varandra eller har träffats tidigare? Med tanke på att du verkar referera mig till tönt, haha! Synd att du inte pallar gå in på min blogg och läsa vad jag skrivit i sin helhet så kanske du hade fattat hela sammanhanget. För jag hade gärna sett RY som du beskriver det. Men nu var det inte så. Men, jag tror mest att du ville dissa mig och Disco Volante. Det bjuder jag på. Du behöver aldrig gå på någon av våra spelningar eller lyssna på våra skivor så det känns skönt att vi är lite GG Allin varjefall, dvs HATED. Hahahaa!
Ärligt, om du gillar Reagan Youth av samma anledningar som jag GJORDE borde du kanske läsa vad jag skrev. Eller du kanske tycker det är okej för ett gäng "anarkister" (om man utgår från deras texter) att försvara vaktsvinen som misshandlade folk i publiken på stället under spelningen? Eller skrika en massa sexistiskt skitsnack mellan låtarna? Förutom en massa andra saker som tillhör punk och hardcore-scenen så tillhör jag den för att SLIPPA sånt jävla bullshit. Men sånt kanske är helt oviktigt för dig, vem vet. Och det gör dig till en SVENNE.
Mvh
/Tönten

Postat av: smocke

käften kärring!

2007-08-22 @ 02:24:05
Postat av: Jannicke

Smocke
Eller SS Manitoba fast med nytt alias?
Käften kärring? Eh va? Varför? Är det det smartaste som kunde komma ur din hjärna? Starkt argumenterat där, jag är sjukt impad! Alltså, impad över hur lätt du idiotförklarar dig själv. Däremot hade jag gärna vetat vad som får en eller två personer att bli så upprörda över att jag inte gillade en spelning? Orka bry sig, sitt ni och tajja er minikuk (för jag gissar att ni är snubbar) framför era förstapressar på Reagan Youth vax medans jag lever the good life och ser en massa spelningar ni gärna velat se. Eller vad handlar det om? Ingen av er kommer med riktiga argument!
Och, whats up med annonymiteten? Ni vet tydligen vem jag är så varför inte visa lite ryggrad och skriv ert riktiga namn? Jag är inte ett dugg svår eller rädd för att diskutera musik på internet men om ni ska hålla på och skriva en massa kritik som inte är konstruktiv så lägg ner, bara låt bli. Jag tar inte åt mig av eran skit och ju mer ni kommer att be mig att hålla käften så kommer jag att skrika ännu mer.
Och om ni vill ta detta privat eller om ni har något annat problem med mig så postar jag gladeligen min email adress eller min MySpace så hook me up! Im all yours tigers! Grrrr mjauuuu!
Hahahahahahahaaaaaa!!!!!!!
Mvh / Jannicke

2007-08-22 @ 09:48:22
URL: http://www.myspace.com/discovolante
Postat av: Jannicke igen...

smocke A.K.A SS Manitoba.
ville bara säga att jag vet att DINA inlägg kommer från samma ip-adress. PINSAMT!

2007-08-23 @ 02:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback