Återvinning - Kazjurol

image607
Jag lyssnar inte så ofta på Kazjurol längre. Tiden har väl inte varit thrashgudarnas bästa vän direkt. Men ibland händer att jag lyssnar på inspelningarna som Fagerstabandet gjorde och en del prylar är fortfarande riktigt bra - som kassetten "A lesson in love" och sjutummaren "Stadgedive to hell". Jag gjorde flera intervjuer med bandet till fanzinet Profit Blaskan. Det här är ett utdrag från den första. Gjord i slutet av 1986 och publicerad i #4. Pontus och T-Ban svarade - i dag spelar dessa båda snubbar i hårt manglande Bad Dreams Always.

Kazjurol är ett lustigt namn, varför heter ni det och har det någon betydelse?
- Vi satt hemma hos Håkan och skulle fixa ett namn på gruppen. Så vi skrev ner två bokstäver var (en vokal och en konsonant) och drog lapparna. Så det är egentligen rätt otroligt att det blev Kazjurol. Namnet har ingen som helst betydelse, men låter rätt bra. Det är heller inget namn man kan placera in i ett fack.

Blev ni nöjda med kassetten tillsammans med Svart Parad? Har ni medverkat på några andra kassetter eller skivor?
- Vi är inte så speciellt nöjda, den är ju knappast den bästa. När vi hade spelat in den var vi nöjda med låtarna men inte med inspelningen. I dag låter vi helt annorlunda. Grymmare, snabbare, proffsigare, tätare och mer metal-aktigt, fast punken sitter kvar. Förutom den kassetten har vi varit med på en samlingskassetten "Eggmangel" med bland annat Rövsvett, Raped Teenagers, Krunch, Svart Parad med flera. Jag har inte hört den än, men ljudet ska vara bra.

Hur skulle ni vilja beskriva er musik?
- Det finns influenser från Slayer, Metallica, Onslaught och snabb hardcorepunk. Vi har mycket metal-grejor: solon och pumpandet men aggresiviteten och råheten är hämtad från punken.

Hur är en Kazjurol-spelning?
- Svett, stadgedives, ös och brutna revben. Fullt ös medvetslös. Allvarligt talat så har vi inte haft några gigs med den nya sätttningen, men vi vet hur det kommer att bli om vi får spela inför rätt publik. Musiken är grym och vi börjar bli så pass tajta att det nog blir ös.

Framtidsplaner?
- Vi har låtar inspelade som snart kommer ut på en ep. Dessutom ska vi vara med på en tysk samlings-ep med bland annat Wretched och Instigators. Vi håller också på att spara ihop pengar till en buss och planerar en turné med Happy Farm.

Plocka hem Kazjurols grymma hit "Stadgedive to hell"
här.

Kommentarer
Postat av: Masken

Tjena Micke. No Fate vol. 2 & 3 hittar du på Am I Mean, länk finns på min blogg. Vol 1 & 4 kan jag fixa till dig om du vill... Smidigast är väl att skicka över MSN för min del. Hör av dig
/Masken

Postat av: Pelle

"Så vi skrev ner två bokstäver var (en vokal och en konsonant) och drog lapparna." Undrar vilka som var vokaler, enligt dem. Smarta grabbar!
Förresten har du en schyst blogg! Besöker den dagligen. fortsätt så!

2007-09-03 @ 18:14:40
URL: http://blogg.secondclasskids.com
Postat av: Masken

Det är ett program du istallerar och så "hittar" du mig genom att söka på min mailadress... har du kvar den? Annars tror jag att du kan söka på Masken

2007-09-03 @ 18:44:30
Postat av: Masken

Tjena igen. Skit i det jag tidigare skrev... No Fate 1 & 4 finns att ta hem från min blogg nu...

2007-09-03 @ 21:58:57
URL: http://www.bloggasfuck.blogg.no
Postat av: Ragge-87

Hej!
Här kommer ett tips på en sida om Kottmossen i Fagersta. Den har inte rört på sig sen -04. Men jag ska snart börja jobba på den igen.

2008-03-23 @ 08:22:30
URL: http://web.telia.com/~u22307334/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback