Energichock på löpbandet

image294

Jag hade sprungit en halvtimme på löpbandet och började
känna mig ganska matt. Då väcker Absurd-sångaren
Måns (som senare blev präst) liv i mig när han vrålar
"Bojkotta Coca Cola" i mitt öra. Energin tilltar. Jag minns den
där videoinspelningen från ett åteföreningsgig i Göteborg där
Måns berättar att Absurd blivit radikalare med åren och inte bara
bojkottar Coca Cola utan nu även Fanta. Jag ler. Jag ökar tempot
på löpbandet. Då kommer nästa energichock - den briljanta
råpunkrökaren "Anarki nu". Lysande. Absurd släppte 1983
ep:n "Blodig stad". En briljant sjutummare om än något
bortglömd i dag kanske.
Här kan du ladda ned den.

Kommentarer
Postat av: Slacker

Haha, ja då förstår jag varför du såg lite tagen ut när vi mötte i parken ;)

Postat av: Smocke

Underbar desperation i sången, min favvo singel. Du borde göra en lista på personer som var involverad i scenen men hamnade "fel".
1. Absurd sångaren som blev präst.
2. ... som blev snut.
3. ...som blev militär.
kul läsning...

2007-04-11 @ 03:08:14
Postat av: Sveden

Nämen tjenare Sörling :)!
Sveden här. Jag postade Absurd 7an men omslag och allt plust bättre rip här:
http://www.kbdrecords.com/2007/02/24/absurd-st-ep-7/
Du de där filmisarna jag har är de inte från Piggelin?
För övrigt har jag träffat en gammal polare till dig här uppe i fjollträsk. Nej inget punksvin! En vanligt snubbe(nåja han är ju bög).
Kolla för övrigt upp allt annat godis jag postar på www.kbdrecords.com

2007-04-11 @ 11:13:04
URL: http://www.kbdrecords.com
Postat av: Sörling

Slacker:
Absurd kan verkligen ta musten ur en... :-)

Smocke:
Skitbra idé.

Sveden:
Tja, det var inte i går!

2007-04-11 @ 20:51:44
Postat av: SePo

Är inte skivan en av de dyraste svenska kängskivorna på ebay och för övrigt? Har för mig att jag sett den gå för tusentals kronor?

2007-04-11 @ 21:01:50
URL: http://sepolisen.com
Postat av: SePo igen

Apropå Smockes idé vet jag i alla fall att Strebers bassist Pelle blev yrkesmilitär och P3 i Cruel Maniax blev... inget?

2007-04-11 @ 21:04:13
URL: http://sepolisen.com
Postat av: Smocke

Blev ingen av grabbarna i svart parad något "konstigt"!? Snut, kanske!? Spännande, hoppas någon gör en lista en vacker dag.

2007-04-12 @ 00:52:32
Postat av: hore kuk

blev inte böla knöla i geggamoya fitta? å bög?

2007-08-09 @ 00:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback