55 minuter

Klocka

Annandag jul betyder för en del en slapp dag framför tv:n. Själv satte jag mig på tåget till jobbet och lät än en gång DJ Zen stå för underhållningen. Av 6 505 låtar valde maskinen följande:

1, Johnny Thunders "All by myself"
Klassiker.

2, Steve Earle "Somewhere out there"
Ett av de svagare numren från annars utmärkta "El corazon"

3, Carpathian Forest "Dypfryst - dette er mitt helvete"
Norsk black metal, festligt i juletider.

4, Bruce Springsteen "4th of jul, Asbury Park (Sandy)"
Alltså, jag bryr mig inte ett dugg om Sandy.

5, Whiskeytown "Somebody remember the rose"
Men sätt igån och röj då...

6, Ernst and the Edsholm Rebels "Doomsday troops"
Tack! Svenskt 82-mangel. Satan så bra.

7, Skitsystem "Den mörka floden i vårt hjärta"
Mums!

8, Crass "Big Man. Big M.A.N."
Glufs!

9, Wolfpack "Outlaw vagabond"
Smack!

10, Krigshot "Vapaa maa"
Ahhhhhh!

11, Pipettes "Sex"
Slurp!

12, Krigshot "En jävla tragedi"
Dubbel-mums!

13, Leaves Eyes "New found land"
Mmm... vad goth... (sorry!)

14, Mike Ness "Ballad of a lonley man"
Nej... nu blev det segt igen... jag vill ha dyngvev.

15, Bob Dylan "Nashville skyline rag"
Arrrrggghhhhh - inte nu! Jag fuskar... byter spår...

16, Uncurbed "Kill the government"
Yes - mangel mangel mangel.

17, Versuate Stiefkinder "Wiederstand"
Ta aldrig slut...

18, Manu Chao "Denia"
Oki, nu rullar tåget ändå in i Helsingborg.

Uppenbart att jag var sugen på mangel i dag oh jag blev nästan hörsammad av DJ Zen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback