40 minuter

(Öresundstågen går snabbare)

Klocka


Jag hade tänkt att läsa Orhan Pamuks Snö på tåget till Helsingborg i dag, men tåget var packat och läsro var inte att tänka på. DJ Zen fick stå för underhållningen i stället - och nog verkade det som om slumpen hade lärt sig ett och annat från gårdagens något förvirrade blandning.

1, Thåström "Stjärna som är din"
Lysande val.

2, Thåström "Hon och han"
Näst bästa spåret från solodebuten.

3, Neko Case "If you knew"
Singer-songwriter ess från countryscenen.

4, Hellnation "Scared fuckup"
Bästa råpunkbandet. Ken Hellnation basar också över ultracoola skivbolaget Sound Pollution.

5, Black Sabbath "Paranoid"
Klassiker.

6, Nirvana "Rape me"
Det var, tyvärr, inte i går man lyssnade på den här plattan.

7, Shangri-Las "The train from Kansas City"
Klassisk New York-pop.

8, Clockwork Crew "Clockwork army"
Norrköpings Sham69.

9, Totalitär "Frihet att vilja"
Fet anarkopunk på svenska.

10, Face Down "Insanity"
Thrashfavorit.

11, Eldkvarn "Telefon bok"
Plura är en udda fågel i det här sammanhanget.

12, Today Is The Day "Spotting a unicorn"
Fullständigt galen.

13, Uncurbed "The strike of mankind"
Dalarnas hårdaste råpunkband.

14, Disco Volante "No regrets"
Energi, energi, energi!!!

15, Mässmörd "Inget val"

Crustkäng.

DJ Zen var som ni kan se på ett riktigt solskenshumör och den här blandningen av låtar, bortsett från Eldkvarn, hade jag nog kunnat tänka mig att sätta ihop själv.

Noterbart: I går skrev jag "Dock ska påpekas att charmen med en oberäknelig DJ är att du får höra låtar du glömt bort, som Shangri-Las eller Mässmörd", å vad händer - av 600 olika titlar  och 6 400 olika låtar väljer DJ Zen ånyo ut just de två banden. Om jag inte var så trött så skulle jag räkna sannolikheten för det scenariot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback