Sanslöst läcker


The Dynamite
Corrupted sound waves (Klownhouse)


2008 har en så länge varit ett suveränt musikår,
precis som 2007 och 2006 och 2005... Dorlene Love
har debuterat. Tysta Mari likaså. Och Disfear har visat
att man är bäst som vanligt.

Jag har ett berg av coola plattor jag inte hunnit med.
Jag skyller bland annat på Dorlene, Mari och Disfear,
som alla stulit mycket av min tid. Men frågan är om
inte sensationellt snygga göteborgarna The Dynamite
slår alla rekord med sin fullständigt bedårande platta
"Corrupted sound waves".

Det här punkgänget plockar de coolaste riffen från
Dead Kennedys, Damned, Clash och Zero Boys och
gör febrig pogopunk man aldrig vill sluta lyssna på
eller skråla med i. Dessutom har de en sanslöst läcker
sångare i Daniel Axelsson. Close-Ups Calle Granhult har
beskrivit honom så här: "snubben låter som en gråtfärdig
blandning mellan Jello Biafra och Keith "Monkey" Warren
(Adicts)."

Fatta hur sjukt bra det här bandet är!

Kommentarer
Postat av: Leppe

Det har du alldeles rätt i om detta band.Dom låter kanon, Jag skrev i min blogg den 16 november 2007 "The Dynamite

Det görs bra musik i sverige , lyssna på detta band bara så förstår ni =)"

Postat av: Leppe

Release: 2007-11-17

Enligt Bengans records.. =)

2008-06-15 @ 21:52:56
URL: http://leppe.blogspot.com/
Postat av: kansas

Vill så gärna att det här ska vara bra. Men återigen blir jag besviken. Var finns banden som vågar mejsla ut sitt eget sound? Sången är minst sagt påfrestande på ett väldigt tråkigt sätt. Tyvärr The Dynamite ni faller platt som en pannkaka.

2008-06-16 @ 14:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback