Halvtid - årets bästa skivor



Ska du bara köpa en platta i år, så ska du köpa de här fyra... Helt omöjligt att skilja de
här superläckra skivorna åt. Jag vet inte hur många gånger jag lyssnat på dem, jag vet
bara att de gör mig lycklig varje gång jag hör dem.

1, Stajnas Lobos "Brain waves searching heart beats" pre-cd

"Jag körs över. Injeceras med energi. Håkan Hellström är en trött gammal farbror. Mer energi. Mer adrenalin. Punkrus! Punkrus!! Punkrus!!! Vill kyssa Richard. Älskar Stajnas Lobos. Älskar varenda sekund av den här inspelningen."


1, The Dynamite "Corrupted sound waves" cd

"Det här punkgänget plockar de coolaste riffen från Dead Kennedys, Damned, Clash och Zero Boys och gör febrig pogopunk man aldrig vill sluta lyssna på eller skråla med i."


1, Disfear "Live the storm" cd

"Ljudet är som vanligt fett och d-takten svänger som aldrig förr. Jag kommer på mig själv spelandes lufttrummor, det gör jag aldrig annars - men det är omöjligt att motstå. Dessutom har Disfear kryddat flera låtar med Turbonegro-refränger, det låter hur coolt som helst."


1, Tysta Mari "Tjugo minuter över tre" cd

"41 minuter senare var jag lätt omtöcknad, lätt febrig, lätt förälskad i Tysta Mari. Det här otroligt snygga och coola bandet från någon förort där något måste hända när allt slår in är glödheta. Och referenserna haglar till Ebba Grön, KSMB, Imperiet (Rasera-plattan), Stockholms Negrer och - faktiskt - The Clash.


5, Tiamat "Amanethes" cd

Fem år sedan bländande albumet "Prey" är Johan Edlunds goth-pirater tillbaka, tack för det!

6, Horrorpops "Kiss kiss kill kill" cd
Svänger lika hårt och förföriskt som "Bring it on".


7, Mob 47 "Dom ljuger igen" cdep

Jösses vilka comeback... som om Björn Borg skulle plocka hem ytterligare en Wimbledon titel.

8, Dorlene Love "Exile deluxe" cd
Fjolårets myspejs-upptäckt stökar sig långt in i hjärtat. Kusturicapunk.


9, Dismember "Dismember" cd

Death metal när den är som allra bäst. Tillbaks till rötterna. Ond bråd död. Dismember är bäst.

10, Meanwhile "Reality or nothing" cd
Meanwhiles bästa sedan klassiska "The road to hell".


11, Assassinators "Sigt efter hjertet" lp

12, Rajoitus "Mailmaan Hautajainen" lp

13, Retaliation "The cost of redemption"

14, Coldworker "Rotting paradise" cd

15, Giftgas Attack/Mardröm "Raw punk" split-lp


16, Tinner "Imperial d-beat crust n roll fuck ups" cdr

17, Warvictims "Until man exists" lp

18, Flogging Molly "Float" cd

19, Victims "Killer" cd

20, Street Dogs "Songs of grace" cd


21, Kvoteringen "Dödens handslag" 7

22, Skarpretter/Bagna split-7

23, Ultimo Asalto "Mi camino" cd

24, Seitan "D-beat hippie lovers"

25, Lögnhalsmottagningen "Öron näsa" ep

Och då har jag ännu inte hört givna toppkandidater som nya Massgrav, spliten med Shades Of Grey och Massmord samt Disco Volante och Kamikatze-splitten. Dessutom ligger de senaste inspelningarna med Argy Bargy, Born To Lose, Briggs och Hudson Falcons och väntar på avlyssning.

Halvtid
2007.
Bäst 2007.


Kommentarer
Postat av: Masken

För helvete Sörling, du har ju glömt Sub Alert 7''. Haha skämta bara. Har den kommit fram?

Postat av: Sörling

;-) Jag fick den i går, men har inte kunnat lyssna eftersom skivspelaren lagt av. Jag ska skaffa en ny i rappet.

2008-07-22 @ 10:25:08
Postat av: Subben

TINNER:s cd-r "Imperial..." finns nu som riktig EP kallad "You wanted the best, you got the worst" + 5 livespår från Tjeckien.

2008-07-28 @ 21:08:57
Postat av: mioo

men hallå? jag hittar ingenting om the sex pistols någonstans i bloggen, har jag missat någonting :) ?

2008-07-29 @ 01:32:17
URL: http://vonmioo.devote.se
Postat av: J-sson!

Argy bargy och The briggs lär du inte bli

besviken på kan ja säga.

2008-07-31 @ 22:14:26
Postat av: Slacker

Hallå! Hoppas allt är fint med nytillksottet, får komma förbi och kolla snart :)

Jag har förresten flyttat till Wordpress, kika gärna in!

kram

2008-08-06 @ 19:54:22
URL: http://slackersview.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback