Bäst just nu

image726
1, Steve Earle "Washington square serenade" cd
Steve Earle lämnar den bredbentaste rocken på sin nya platta. Jag har gillat den som presenterats på "Jeursalem" och "The revolution starts now", men i mina öron är Steve Earle främst en countryhardcoretrubadur och på "Washington square serenade är på väg dithän igen. Trevligt. Många starka och arga låtar på den här plattan och just nu tycker jag storslagna "City of immigrants" och briljanta duetten med Allison Moorer, "Days arent long enough", är enastående. En av årets tio bästa plattor.

2, Suicidal Tendencies "Institutionalized" låt
Jag hade glömt bort hur otroligt tuff den här låten är när jag återigen stötte på den
här. Och jag kom ihåg hur knäckt jag blev när SVT visade videon till "Institutionalized" och att jag bara satt och gapade. Världens bästa crossover låt. Crumbsuckers "Trapped" är god två. Sedan... hmm... gjordes det något mer odödligt?

3, Fy Fan "Pissefjong" låt
Jag blev smått besviken på Fy Fans sjutummare. Visst är old skool-attacken bra och de rätta influenserna sitter på de rätta ställena. Men jag hade förväntat mig mer - mer mangel, mer röj, mer kaos. Tolkningen av Nisses Nötter "Pissefjong" får dock högsta betyg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback