En svensk klassiker - Nöje för nekrofiler (uppdaterad)

image745
Homy Hogs måste vara ett av de hemligaste punkbanden
som existerat i det här landet. En polare nere vid Omberg
spelade in "Nöje för nekrofiler" åt mig i mitten av 80-talet
någongång. Och den sluskiga punken blev snabbt en
favorit. Men jag har aldrig läst något om det här gänget
- inga intervjuer, inga recensioner, inga hyllningar i efter-
hand för den suveräna halva lp:n. Vet du vilka de var och
var de kom ifrån? Berätta! Ni andra kan ju tanka hem den
här klassikern och bara njuta av hits på hits på hits.

Homy Hogs "Nöje för nekrofiler"
1, I nattens mörker 2, Why dont we do it in the road
3, Jag bränner ut mig själv 4, Kuken är mitt redskap
(får jag pissa i din ficka) 5, (When the) Butcherman
(is smelling a hog-cunt) 6, I wanna be your dog 7, I en
cell 8, Inga mänskliga drifter 9, Heil Bohman 10, Jag är
en man 11, Ett knullsjukt svin

Uppdatering 29/11. Signaturen Divine berättar att det finns en del information om Homy Hogs här. Är det någon som har kassetten "Smash overdose" från 1982 och/eller "Demolition beat" (83) och har lust att bränna dom till mig? Hör av er!!!

Kommentarer
Postat av: Masken

suveränt att du e tillbaka!!!!!!! Väntar på skivan ännu ;-)

2007-11-29 @ 11:27:44
Postat av: Divine

http://www.punktipset.se/band.asp?id=170
Finns det lite fakta .
Fan att man sålde denna guldklimp !

2007-11-29 @ 21:58:41
Postat av: Inge Ansvar

Jaha, så var man fast i bloggpunkträsket igen...du kunde inte hålla dig va? Du har hursomhelst en fet julklapp att vänta från El Gamo, då han har rippat mina och Pedda Polis´gamla Ny Våg kassetter, + sina egna! Riktig julafton deluxe! Not to be sold to minors.

Postat av: Slobodan / Tony

1981 allsa? Ja da far man sla till med en gang, andrar ju allt. Ha ha ha.

2007-11-30 @ 12:25:31
URL: http://www.punksishippies.com
Postat av: LT

Homy Hogs var alltid värst.
Sörling är en kung - han har har visat det förut.
Till honom kommer det att skickas de totala Homy Hogs-grejorna som är möjliga.
Smash Overdose är svår. Vet inte om jag har kassetten själv idag ens, ska kolla.
De andra plattorna kommer.
Säg bara vart de ska skickas.


Förresten, här finns en Homy Hogs-sida: http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=119330345
Den har gjorts av polaren Johnny Pojkfan från Pojkfan Trilskas (men vi kände honom inte från det sammanhanget på den gamla tiden, då var han en i gänget i Upplands-Bro).


Puss & Knull

LT

http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=119330345

2007-12-06 @ 23:27:48
Postat av: LT

My Space-pryl-linken verkade inte funka.
Men det är bara att googla Homy Hogs så kommer den upp som god trea eller nåt.

LT

2007-12-06 @ 23:31:44
Postat av: Sörling

LT: Suveränt!!! Skicka till: M. Sörling Listergatan 2 a 214 36 Malmö. LT, det är du som är kung!

2007-12-06 @ 23:32:40
Postat av: LT

OK !
Kassett-EPn Smash Overdose som innehåller de 6 låtarna: 1982 Smash Overdose, Let's watch them, Speed, You fucking dunderhead, Don't blame me & Dirty me tror endast jag kan krana inbränt.
Det andra skickas snart.

2007-12-07 @ 00:03:55
Postat av: Sörling

LT: Bränd kopia är kanon, ska bli skitkul att höra prylarna!

2007-12-07 @ 10:34:38
Postat av: LT

Hoppas du har fått prylarna vid det här laget.
Alla andra har kommit fram i alla fall.
Vill du ha gammalt tidningsmaterial, så har jag
lite sånt också tror jag.

Hälsningar,

LT

2008-03-26 @ 08:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback