Emma vilka är dina 5 favoritlåtar i sommar?

image505

"I think of demons" (Roky Erickson)
Det har blivit många timmar i turnébussen på sistone, och Roky är bästa bilmusiken. Sen är jag så sjukt avundsjuk på alla som ska få se honom i helgen.

"Gayparad" (Knugen Faller)
Efter en gemensam turné är det omöjligt att inte ha en massa Knugen-låtar på hjärnan, och detta är en av de bästa på plattan. Jag älskar deras "flator, bögar..."-stick. Som Inge säger: "tourettes på skiva!"

"Don't talk to me" (GG Allin)
Köpte just "Always was, is and always shall be". Inte så pk, men oj så bra.

"Democracy spawns bad taste" (Crucifucks)
Snubblade nyligen över ett liveklipp på youtube med detta gamla favvoband. Så sinnessjukt och underbart, fler borde
upptäcka. Ett guldkorn för redan frälsta på grund av dålig kvalla, men ändå. Doc Corbin Dart är ett av punkhistoriens sanna freaks/genier.

"In the city" (Stefan & the Problematixs)
Stefan Granberg har en av Sveriges bästa punkröster när han försöker låta som Danzig. I like.

Vad händer annars?
- Försöker att inte planera nånting, grillar så mycket jag bara kan och skriver drivor av låtar att spela in inom en snar framtid. Det blir eventuellt en singel till hösten, annars väntar hur som helst en ny fullängdare som lär komma i början av nästa år. Leker med mina råttor, Lemmy och Angus och trivs med livet på ön.

Fotnot: Emma spelar bas i Disconvenience.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback