Ny Moral

indy

Mattias "Indy" Pettersson spelar inte bara trummor i råpunkbandet
Massgrav, han gör även det coola fanzinet
Ny Moral samt bloggen
med samma namn. För ett par år sedan lovade jag att skriva en
artikel till Indys zine om vilken musik som fungerar bäst i gymet.

Exempelvis är black metal och crust oslagbart när du konditions-
tränar. Det finns inget som ger dig sådana adrenalinkickar på
löpbandet som Dark Funeral, Skitsystem, Krigshot, Disfear eller
exempelvis Massgrav. När man däremot kör långpass på
motionscykeln så gäller det att blanda ut amok-numren mot mer
allsångsvänlig oi - exempelvis Business, Cockney Rejects och
Clockwork Crew - eller svensk punk typ Asta Kask, KSMB eller
Grisen Skriker.

Om detta hade jag tänkt skriva en fullödig artikel. Men tiden gick,
jag hade mycket annat att göra - träna exempelvis. Och jag glömde
faktiskt bort mina åtaganden. Jag var nog inte den enda.
För Indy fick nog - tack och lov greppade han inte ett basebollträ utan
sitt tangentbord - Falling down på svenska typ:

"Ok, era jävlar!
Nu har ni haft jävligt lång tid på er, men jag har fortfarande inte fått in en
enda textjävel. Jag tvingas härmed sätta en jävla satans förbannad deadline,
trots att det bär mig emot. Har jag inte era texter innan den första juli 2004
kan ni dra åt helvete. Då är ni inte längre mina vänner. Hat och terror skall
förfölja era så kallade kreativa konstnärssjälar till den natt ni dör, och sedan
ämnar jag vomera era mormödrars inälvor över era gravstenslösa gravar.
Den som inte levererar dör.
Se detta som ett hot mor er tillrättalagda tillvaro.
Med ovänliga hälsningar
Indy Satan"

Kommentarer
Postat av: indy satan

Dra åt helvete!



;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback