Attack attack en trallattack

trall

Någon gång i mitten av 90-talet fick jag en överdos och jag har inte riktigt rest mig än.
Överdos trallpunk alltså. Jag recenserade tonvis med kassetter i Close-Up. Det lät sällan bra.
Jag har fortfarande oerhört svårt för den här klämmiga avarten av punk, men
Simma I Vättern (vilket fantastiskt konstigt namn) och Greta Kassler får mig i alla fall lite nyfiken. Jag har lyssnat  på bandens kommande singlar, Simma I Vättern släpper "Inget blir som man tror" medan Greta Kassler  "Miss universum" (båda på Buzzbox), och tycker faktiskt det är ganska okej. Och jag är fullständigt övertygad om att unga punkare som gillar Strebers, Asta, DLK, Räserbajs och Varnagel kommer att älska det här.

Singlarna ges ut den 6 mars och releasefester kommer att anordnas i Stockholm (6/3), Eskilstuna (9/3), Örebro (10/3) och Kista (16/3). Fler datum kommer, lovar skivbolaget.

Kommentarer
Postat av: Danne - Rascar Capac

Vi var förband till Asta i onsdags(Sandviken). Jag lånade Mickes gitarrtopp och den var grym. Din kollega Jannati rescenserade bandet före oss (Minister Död) och AK. Men oss lät han bli? Han kanske oxå hade överdoserat på melodi?(trall). Vi är inte riktigt trall men ändå. Vet ej riktigt vad vi är men vi har väl snott lite från Dia P. eventuellt...

Postat av: Sörling

Hej Danne!

Jag har lyssnat på några av era låtar och det är inte alls så tokigt. Jag tänkte ladda ner rubbet och lyssna lite mer koncentrerat.

Hur var spelningen då?

2007-02-24 @ 13:25:18
Postat av: Danne - Rascar Capac

Den var riktigt rolig. Det är lite halvsvårt att fixa gigs i våra trakter, vi är ju vuxna med barn och liknande, så det var riktigt kul att lira för en publik bestående av punkare. De var ju där för AK men förhoppningsvis lyckades vi vinna över några till oss. Några kom fram efteråt och tyckte vi var bra. Nu ska jag lyssna på Janis Joplin.

2007-02-24 @ 21:42:13
URL: http://www.stage.fm/rascarcapac

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback