Svinstians demofest #4

image573
Jag recenserade demos under drygt tio år i en tidning som heter Close-Up Magazine. Under den tiden hörde jag fett mycket med bra grejor och jag hade tänkt att börja lägga ut en del av de inspelningar som skickades till mig.

Dyke Hard "Poke you with a stick"
1, B.O. Babe 2, The right club 3, I just wanna choke you with my cunt 4, Rob 'n' rape a truckdriver 5, Kill the baby 6, Ode to bacon and cream 7, Girlfriend
(Nyköping 2001. Stenhård riotgrrrrlpunk)

Truckers "Truckers"
1, R.I.O.T. 2, Gutter 3, Ökknen 4, Truckstop queen 5, Kalashjnikov
(Stockholm 2000. Läskigt bra och egen hradcorepunk, idag spelar Richard i Stajnas Lobos)

Freemartins "Beer, women, rock 'n' roll and ignorance"
1, Modern savage 2, MTV 3, Drugstar 4, Zombies in trance 5, Brainwashed 6, Our own direction 7, You cant save the world
(Örebro 2001. Kortklippt oi/street punk, håller fortfarande)

OBS: Oi - hittar du din gamla pärla här och absolut inte vill ha den kvar - hör av dig.

Kommentarer
Postat av: O.D

Smått otroligt att Freemartins kunde vända och bli hippies
http://www.burningsaviours.com/

2007-08-13 @ 23:05:54
Postat av: Sörling

Näe... du skojar, det kan inte vara dom!?!

2007-08-13 @ 23:36:10
Postat av: O.D

Visst är det så, i alla fall sångaren och basisten...

2007-08-14 @ 18:56:11
Postat av: El Tedro Diablo

Vilken förbätring, från sunkig punk till härligt svängig doom!!!!
Doom or be doomed

2007-08-15 @ 12:57:56
Postat av: Josefsson

Burning Saviours är kung. Det är Cronis som släpper deras plattor, tror jag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback